Promocija knjige Lejle Panjete: Te(r)oririzanje filma

Eseji o teoriji filma i filmske kritike za početnike u filmu i umjetnosti

ponedjeljak, 5. 12. 2016. u 19:00 sati

Kabare Pozorišta mladih

(Kulovića 8, Sarajevo)

Na promociji učestvuju:

Lejla Panjeta, Kristina Ljevak, Besim Spahić,

Vedran Fajković i Branko Vekić

 

 

Izdavačka kuća Buybook sa zadovoljstvom vas poziva na promociju knjige Lejle Panjete pod nazivom Te(r)oririzanje filma: Eseji o teoriji filma i filmske kritike za početnike u filmu i umjetnosti, koja je u proteklom mjesecu objavljena u okviru Buybookove izdavačke djelatnosti, u izdanju Sarajevo – Zagreb.
Promocija će biti upriličena u ponedjeljak, 5. 12. 2016. u 19:00 sati u Kabareu Pozorišta mladih. O knjizi će pored autorice govoriti Besim Spahić, Vedran Fajković i Branko Vekić. Događajem će moderirati urednica knjige Kristina Ljevak.

Lejla Panjeta je profesor iz oblasti filmskih studija i vizuelnih komunikacija i šef Odsjeka umjetnosti Fakulteta umjetnosti i društvenih nauka Internacionalnog univerziteta u Sarajevu. Diplomira teatarsku i filmsku režiju i žurnalistiku, magistrira komunikologiju i doktorira na filmskoj propagandi iz oblasti komunikacijskih nauka. Autorica je knjiga Industrija iluzija: Film & Propaganda, Filmska propaganda i marketing, Dijalektika nestajanja, Telenovela – fabrika ljubavi: Uvod u produkciju i žanr, Potreba za smislom: Mit, manipulacija i film, Nove (i stare) laži. Urednik je Filmskog glosara na bosanskom, engleskom i turskom jeziku. Režirala je u pozorištu i na filmu. Dobitnica je priznanja i nagrada za svoje objavljene radove. Bavi se istraživanjima iz oblasti propagande, estetike, filmskih i medijskih studija.

 

 Iz recenzija:

“Lejla Panjeta približava čudesnu moć popularne kulture čiji je film jedan od dominantnijih predstavnika i odličan saveznik u borbi protiv predrasuda, platforma za promovisanje humanističkih vrijednosti, osuda ranih vrsta izama. Umjesto nas koji nemamo znanja i vještine da određena filmska značenja adekvatno iščitamo, ona će poput posvećene restauratorice rasvijetliti sve segmente poruka, bilo da je riječ o vukodlacima i vampirima ili mračnom kraljevstvu Walta Disneya. Kao pedantna metodičarka, u svijet filma i pisanja o njemu, prije nego što stigne do vlastitih primjera filmskih kritika, autorica nas uvodi u teoriju, a najveća dragocjenost ove knjige je autorski pristup.

Beskrajno je važna autoričina ljubav prema filmu i prema budućim čitateljima. Ona se postavlja onako kako je, kad je ispravno, i jedino moguće – kao strpljiva posrednica između filmskog djela i publike, šaljući jasnu poruku da kritika nije isto što i kritiziranje, te da ona može i mora biti konstruktivna i poticajna za autore te edukativna onima koji se filmom bave ili o filmu žele naučiti više. Njeno pisanje rasterećeno je sujete teoretičara koji sami nisu imali priliku da se nađu na kormilu filmskog procesa. Odlično je to što je Lejla Panjeta bila i s jedne i s druge strane, ali uvijek na strani filma.“

Kristina Ljevak, urednica

“Posle sto deset godina filma u svetu, u svojoj novoj knjizi Te(r)oriziranje filma, autorka Lejla Panjeta, je pokazala da je moguće iznova iščitavati filmske klasike, komparirati ih sa novim filmovima u trendu i povezati na drugačiji način sa medijima koji nam stoje danas na raspolaganju, pored starih dobrih bioskopskih dvorana. Ova knjiga će naći put za sve nove generacije ljubitelja filma i pokretnih slika uopšte, za studente, ali i filmske profesionalce. Već svojim duhovitim naslovima poglavlja i sadržajem u njima podsetiće nas, zaintersovaće nas, podučiće nas i otvoriti nove vidike o filmu svakom ko je pročita!“

Prof. Radenko Ranković, Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu

“Proučavanje filma, pisanje o filmu i promišljanje filma opasna je rabota. Onaj tko piše o filmu sada već mora znati toliko toga o mizansceni, montaži, kameri, naratologiji, semiotici, psihoanalizi… Mora biti osjetljiv na sve finese različitih pristupa filmskom izlaganju, mora gledati i slušati veoma oprezno i pažljivo, gledati film i po nekoliko puta, a mora biti i hrabar. Samo hrabar čovjek može se odvažiti pisati o umjetnosti koja je tolikim ljudima važna i koju toliki ljudi prate, pogotovo u naše, digitalno vrijeme, kada su uvijek dostupni i ponovno dostupni čak i najneobičniji filmovi. Razliku teorije i (kritičke) prakse treba poznavati, ali nema potrebe bojati se brisanja te razlike, jer esejistička forma u novije vrijeme prožima sve pravce pisanja o filmu. Pisati o filmu, velika je avantura i veliko zadovoljstvo, kojem se uvijek iznova treba prepuštati, uvijek oprezno, uvijek mudro.“

Prof. dr. Nikica Gilić, Sveučilište u Zagrebu

“Filmska teorija i kriticizam u izvrsnoj interpretaciji Lejle Panjeta, kroz akademsko-naučno istraživanje, ali i u spisateljskoj praksi bavljenja kritikom i analizom filma, sa primjerima iz popularne svjetske kinematografije, izvrstan je udžbenički doprinos filmskim studijama za početnike, kao i profesionalce u filmskoj umjetnosti. Ova knjiga naučiće čitaoca da postane gledalac koji raspolaže aparatusom teorije umjetnosti i filmskih studija, te na analitički i kriterijsko-evaluacijski način razmišlja o pokretnim slikama, pronalazeći njihovu transcedentnost. Lako čitljiva i provokativna, ova filmska teorija i kritika je neophodna svim početnicima u bavljenju ili razmišljanju o filmu, ali i znalcima o filmu kako bi u ovoj umjetnosti uživali ili otkrili da je cijene zbog čarolije emocija u vizuelno-kinestetičkoj pripovjedačkoj magiji velikog platna.“

Prof. dr. Besim Spahić, Univerzitet u Sarajevu

Knjiga se može naći u prodaji u Buybookovim knjižarama i knjižarskoj mreži širom BiH, kao i putem Buybookovog web shopa www.buybook.ba po cijeni od 20,00 KM. Knjiga će na promociji biti dostupna po promotivnoj cijeni.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »