Eseji o teoriji filma i filmske kritike za početnike u filmu i umjetnosti
ponedjeljak, 5. 12. 2016. u 19:00 sati
Kabare Pozorišta mladih
(Kulovića 8, Sarajevo)
Na promociji učestvuju:
Lejla Panjeta, Kristina Ljevak, Besim Spahić,
Vedran Fajković i Branko Vekić
Izdavačka kuća Buybook sa zadovoljstvom vas poziva na promociju knjige Lejle Panjete pod nazivom Te(r)oririzanje filma: Eseji o teoriji filma i filmske kritike za početnike u filmu i umjetnosti, koja je u proteklom mjesecu objavljena u okviru Buybookove izdavačke djelatnosti, u izdanju Sarajevo – Zagreb.
Promocija će biti upriličena u ponedjeljak, 5. 12. 2016. u 19:00 sati u Kabareu Pozorišta mladih. O knjizi će pored autorice govoriti Besim Spahić, Vedran Fajković i Branko Vekić. Događajem će moderirati urednica knjige Kristina Ljevak.
Lejla Panjeta je profesor iz oblasti filmskih studija i vizuelnih komunikacija i šef Odsjeka umjetnosti Fakulteta umjetnosti i društvenih nauka Internacionalnog univerziteta u Sarajevu. Diplomira teatarsku i filmsku režiju i žurnalistiku, magistrira komunikologiju i doktorira na filmskoj propagandi iz oblasti komunikacijskih nauka. Autorica je knjiga Industrija iluzija: Film & Propaganda, Filmska propaganda i marketing, Dijalektika nestajanja, Telenovela – fabrika ljubavi: Uvod u produkciju i žanr, Potreba za smislom: Mit, manipulacija i film, Nove (i stare) laži. Urednik je Filmskog glosara na bosanskom, engleskom i turskom jeziku. Režirala je u pozorištu i na filmu. Dobitnica je priznanja i nagrada za svoje objavljene radove. Bavi se istraživanjima iz oblasti propagande, estetike, filmskih i medijskih studija.
Iz recenzija:
“Lejla Panjeta približava čudesnu moć popularne kulture čiji je film jedan od dominantnijih predstavnika i odličan saveznik u borbi protiv predrasuda, platforma za promovisanje humanističkih vrijednosti, osuda ranih vrsta izama. Umjesto nas koji nemamo znanja i vještine da određena filmska značenja adekvatno iščitamo, ona će poput posvećene restauratorice rasvijetliti sve segmente poruka, bilo da je riječ o vukodlacima i vampirima ili mračnom kraljevstvu Walta Disneya. Kao pedantna metodičarka, u svijet filma i pisanja o njemu, prije nego što stigne do vlastitih primjera filmskih kritika, autorica nas uvodi u teoriju, a najveća dragocjenost ove knjige je autorski pristup.
Beskrajno je važna autoričina ljubav prema filmu i prema budućim čitateljima. Ona se postavlja onako kako je, kad je ispravno, i jedino moguće – kao strpljiva posrednica između filmskog djela i publike, šaljući jasnu poruku da kritika nije isto što i kritiziranje, te da ona može i mora biti konstruktivna i poticajna za autore te edukativna onima koji se filmom bave ili o filmu žele naučiti više. Njeno pisanje rasterećeno je sujete teoretičara koji sami nisu imali priliku da se nađu na kormilu filmskog procesa. Odlično je to što je Lejla Panjeta bila i s jedne i s druge strane, ali uvijek na strani filma.“
Kristina Ljevak, urednica
“Posle sto deset godina filma u svetu, u svojoj novoj knjizi Te(r)oriziranje filma, autorka Lejla Panjeta, je pokazala da je moguće iznova iščitavati filmske klasike, komparirati ih sa novim filmovima u trendu i povezati na drugačiji način sa medijima koji nam stoje danas na raspolaganju, pored starih dobrih bioskopskih dvorana. Ova knjiga će naći put za sve nove generacije ljubitelja filma i pokretnih slika uopšte, za studente, ali i filmske profesionalce. Već svojim duhovitim naslovima poglavlja i sadržajem u njima podsetiće nas, zaintersovaće nas, podučiće nas i otvoriti nove vidike o filmu svakom ko je pročita!“
Prof. Radenko Ranković, Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu
“Proučavanje filma, pisanje o filmu i promišljanje filma opasna je rabota. Onaj tko piše o filmu sada već mora znati toliko toga o mizansceni, montaži, kameri, naratologiji, semiotici, psihoanalizi… Mora biti osjetljiv na sve finese različitih pristupa filmskom izlaganju, mora gledati i slušati veoma oprezno i pažljivo, gledati film i po nekoliko puta, a mora biti i hrabar. Samo hrabar čovjek može se odvažiti pisati o umjetnosti koja je tolikim ljudima važna i koju toliki ljudi prate, pogotovo u naše, digitalno vrijeme, kada su uvijek dostupni i ponovno dostupni čak i najneobičniji filmovi. Razliku teorije i (kritičke) prakse treba poznavati, ali nema potrebe bojati se brisanja te razlike, jer esejistička forma u novije vrijeme prožima sve pravce pisanja o filmu. Pisati o filmu, velika je avantura i veliko zadovoljstvo, kojem se uvijek iznova treba prepuštati, uvijek oprezno, uvijek mudro.“
Prof. dr. Nikica Gilić, Sveučilište u Zagrebu
“Filmska teorija i kriticizam u izvrsnoj interpretaciji Lejle Panjeta, kroz akademsko-naučno istraživanje, ali i u spisateljskoj praksi bavljenja kritikom i analizom filma, sa primjerima iz popularne svjetske kinematografije, izvrstan je udžbenički doprinos filmskim studijama za početnike, kao i profesionalce u filmskoj umjetnosti. Ova knjiga naučiće čitaoca da postane gledalac koji raspolaže aparatusom teorije umjetnosti i filmskih studija, te na analitički i kriterijsko-evaluacijski način razmišlja o pokretnim slikama, pronalazeći njihovu transcedentnost. Lako čitljiva i provokativna, ova filmska teorija i kritika je neophodna svim početnicima u bavljenju ili razmišljanju o filmu, ali i znalcima o filmu kako bi u ovoj umjetnosti uživali ili otkrili da je cijene zbog čarolije emocija u vizuelno-kinestetičkoj pripovjedačkoj magiji velikog platna.“
Prof. dr. Besim Spahić, Univerzitet u Sarajevu
Knjiga se može naći u prodaji u Buybookovim knjižarama i knjižarskoj mreži širom BiH, kao i putem Buybookovog web shopa www.buybook.ba po cijeni od 20,00 KM. Knjiga će na promociji biti dostupna po promotivnoj cijeni.