Paviljon Bosne i Hercegovine, Andrej Ðerković, Ljubljana, Slovenija

16.oktobra 2018.godine, u Ljubljani u organizaciji Centra za kreativno gospodarstvo Jugoistočne Europe BIG, počinje renomirani interdisplinarni festival Mjesec DizajnaOvogodišnje izdanje koje se održava podpokroviteljstvom Ministarstva za kulturu Republike Slovenije je izvorna platforma za procjenu, promicanje i identifikaciju značajnih dostignuća u području dizajna u jugoistočnoj Europi i svijetu, koja geografski preko jadransko-jonske, balkansko-mediteranske i dunavske regije obuhvata 18 zemalja: Albanija, Austrija, Bugarska, Bosna i Hercegovina, Cipar, Češka, Grčka, Hrvatska, Italija, Mađarska, Kosovo, Republika Makedonija, Republika Moldavija, Crne Gore, Rumunjska, Slovačka, Slovenija i Srbija.

Sljedeći činjenicu da se ovogodišnji program usredotočuje na regiju Srednje i Istočne Europe, partner dijela festivala vezanog za fotografiju, Centar za Suvremenu fotografiju Photon iz Ljubljane, uradio je selekciju najznačajnijih fotografskih autora iz navedenih zemalja i po jedan rad od svakog autora (18 radova), koji bi predstavljali svaku od 18 zemalja regije Srednje i Istočne Europe, te će našu zemlju u okviru nacionalnog Paviljona Bosne i Hercegovine, predstavljati eminentni sarajevski fotograf Andrej Đerković. Odabrani radovi su dio Photonove arhive koji su bili predstavljani u sklopu dosadašnjih međunarodnih projekata samog Centra.

Month of Design 2018
Andrej Ðerković
Paviljon Bosne i Hercegovine
Mesto Oblikovanja, Ljubljana, Slovenija
16. Oktobar – 23.Novembar 2018.

O radu:

Denizen (2009), Andrej Đerković

Nakon raspada Jugoslavije, novonastale države su usvojile i provele stroge propise u pogledu dobivanja državljanstva. Kao rezultat toga, veliki broj ljudi u ovom (bivšem) multietničkom teritoriju, danas je formalno lišen temeljnih prava na državljanstvo. Rad Denizen (denied citizen) je fotografski portret sarajevskog glumca kosovskog podrijetla Albana Ukaja koji je urađen u internacionalnoj zoni Međunarodnog Aerodroma Sarajevo. Unatoč činjenici da već niz godina boravi u Sarajevu i da je aktivni protagonist gradske kulturne i društvene scene, osvojivši nekoliko nagrada za najboljeg mladog glumca, Alban je godinama vodio bitku dobivanje bosanskohercegovačkog državljanstva. Fotografišući Albana pored pokretne trake za prtljag kao alegorije krutih birokratskih propisa, te nametnutog konstantnog/obveznog ulaženja i izlaženja u i iz grada u kojem živi (sukladnomeđunarodnim propisima o prebivalištu i kretanju), eksteritorijalna zona Međunarodnog Aerodroma Sarajevo, se na kraju možčitati kao jedini teritorij kojem on pripada. Bosna i Hercegovina i Kosovo još uvijek nemaju uspostavljene diplomatske odnose.

Rad je premijerno predstavljen u sklopu izložbe ”Objektivno 1” (kustosice 
Ivana Udovičić i Maja Abdomerović), koja je bila postavljena u Umjetničkoj Galeriji Bosne i Hercegovine u sklopu Internacionalnog Festivala Sarajevska Zima 2010. Nakon Sarajeva, izložba je prikazana u okviru projekta “Dani Sarajeva u Kulturnom centru Beograda (Srbija). Rad je 2012.godine, pod komisarijatom Branke Vujanović, tadašnje kustosice galerije Collegium Artisticum u Sarajevu, odabran da predstavlja Bosnu i Hercegovinu u regionalnom kustoskom projektu Aftermath – Promjena kulturnog krajolika (tendencije angažirane post-jugoslavenske suvremene fotografije). Fotografska postavka ove umjetničke platforme organizirane u razdoblju od 2012. do 2014. godine i koji je rezultirao fotografskom monografijom, bila je izložena u Nacionalnom muzeju Slovenije u Ljubljani (Slovenija), Pordenone ARte COntemporanea – PARCO 2 u Pordenoneu (Italija), Klovićevim dvorima u Zagrebu (Hrvatska), Kulturnom centru u Beogradu (Srbija), Collegium Artisticum u Sarajevu (Bosna i Hercegovina), Nacionalnom muzeju Crne Gore u Cetinju (Crna Gora), Bratislavsky hrad u Bratislavi (Slovačka) i 2013.godine, u okviru prestižnog događaja ”Monat der Fotografie” u Beču (Austrija). Rad je urađen uz svesrdnu pomoć Jedinice Granične Policije Aerodroma Sarajevo i direkcije Međunarodnog Aerodroma Sarajevo.

 

O autoru:

Andrej Ðerković rođen 1971.godine u Sarajevu. Završio Školu Primijenjenih umjetnosti u Sarajevu. Samostalno izlagao u Palestini, Sjevernoj Irskoj, Crnoj Gori, Kanadi, Švicarskoj, Danskoj, Italiji, Španjolskoj, Grčkoj, Nizozemskoj, Srbiji, Francuskoj, Gruziji, Hrvatskoj, Engleskoj, Makedoniji, San Marinu, Turskoj, Sloveniji, Belgiji, Njemačkoj, Portugalu, Bosni i Hercegovini, Libanonu, Albaniji, Kneževini Lihtenštajn, Švedskoj, Meksiku, Urugvaju, Vatikanu, na Kubi i Novom Zelandu.

Uradio je fotografske portrete Jeff Koons, Marina Abramović, Michelangelo Pistoletto, Emmanuelle Beart, David Byrne, Jean-Luc Godard, Isabelle Huppert, Bono Vox, Sinéad O'Connor, Braco Dimitrijević, Catherine Deneuve, Jean-Hugues Anglade, Enki Bilal, Alfonso Cuarón, Rachid Taha, Agnes b., Sebastião Salgado, Yann Arthus-Bertrand, Christine and the Queens, Vincent Perez, Richard Galliano, Michel Hazanavicius, Aslı Erdoğan, Costa-Gavras i drugi.

Jedan je od osnivača Kolekcije ARS AEVI Muzeja Suvremene umjetnosti Sarajevo. Član Međunarodne Federacije Fotografske umjetnosti (FIAP). Član Federazione Italiana Associazioni Fotografiche (FIAF). Član Švicarske Asocijacije Fotografske umjetnosti (PHOTO SUISSE). Član Belfast Exposed Photography Community Group. Dugogodišnji je član Udruženja Likovnih umjetnika Primijenjene umjetnosti (ULUPUBIH).

Živi u Ženevi i Sarajevu.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »