Nastavnici i saradnici Muzičke akademije UNSA otvaraju Koncertnu sezonu 2021/22.

Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu nastavlja koncertnu aktivnost i najavljuje sezonu 2021/22, koja će početi utorak, 9. novembra 2021. godine, svečanim koncertom nastavnika i saradnika. Ovaj događaj će biti upriličen u 19 sati u Koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman”.

Koncert će otvoriti  pijanista Omer Blentić interpretacijom “Dúos para principiantes” iz “Obras de música para tecla, arpa y vihuela” (“Komadi za instrumente s tipkama, harfu i vihuelu”) španskog renesansnog i kompozitora  Antonio de Cabezóna (1510-1566) koji je dao značajan doprinos razvoju instrumentalne polifone muzike 16. vijeka. Iako se oslanjao na principe vokalnih višeglasnih oblika, Cabezón je isticao specifičnosti instrumenata s tipkama, služeći se virtuoznom ornamentiranjem, slobodnom improvizacijom, kao i širokim rasponom varijacijskih tehnika, zbog čega se smatra jednim od pionira oblika teme s varijacijama. Blentić će izvesti i Toccatu iz monumentalne Partitebr. 6 u e molu, BWV 830 Johanna Sebastiana Bacha (1685-1750). Centralna fuga, specifična po silaznim apoggiaturama, najavljena je i zaokružena snažnim odjeljcima rapsodičnog karaktera.

Program će obuhvatiti i prvi stav Allegro ma non tantoizGudačkog kvarteta br. 4, op. 18 u c molu Ludwiga van Beethovena (1770-1827) koji će svirati Tamara Arsovski (violina), Alma Dizdar (violina), Aida Deljkić (viola) i Belma Alić (violončelo). Iako se kroz cijeli stav, utemeljen na ideji o ravnopravnosti i komplementarnosti svih instrumenata u kamernom sastavu, zadržava pokretljivost, ovaj bečki klasičar je melodijskom invencijom i osjećajem za gradaciju ostvario dramaturški kontrast. 

Kao homage Beethovenu, mogu se protumačiti određene muzičke reference, ali i poetski nagovještaj odlaska “provučeni” kroz djelo “Auf dem Storm” D. 943ranog romantičara Franza Schuberta (1797-1828), koje će izvesti Vedrana Šimić (sopran), Belma Alić (violončelo) i Azra Medić (klavir). Nit čežnje i melanholije stihova Ludwiga Rellstaba (1799-1860) utkana je u  Schubertov muzički jezik, specifičan po lirskoj melodiji i obogaćenoj harmoniji, čime se evokativno podupire poetski sloj. Ovaj trio će izvesti i “Élégie” br. 5, op. 10, solo pjesmu francuskog kompozitora Julesa Masseneta (1842-1912), prepoznatljivu po izraženoj osjećajnosti i gracioznosti, a na njihovom repertoaru će se naći i Andantinoiz “La captive” op. 12 (OrientaleH.60C), djelo utemeljeno na stihovima Victora Hugoa (1802-1885), gdje Hector Berlioz (1803-1869) nadograđuje jednostavnost tipične romantičke solo pjesme.

Na programu će se naći i prvi stav Sonate za violinu i klavir br. 1, op. 13, u A-duru Gabriela Fauréa (1845-1924) koji će svirati violinistica Lorena Milina i pijanistica Zerina Šabotić. Specifičan jezik ovog francuskog kompozitora baziran je na spoju klasičke uravnoteženosti, melodijske elegancije, te harmonijske smjelosti karakteristične za impresionizam.

Gitarista Adnan Alagić će se predstaviti interpretacijom kompozicije “Scherzo-Vals”Miguela Llobeta (1878-1938), virtuoza zaslužnog za popularizaciju gitarističke umjetnosti kroz afirmaciju repertoara, uvođenje ovog instrumenta na svjetske koncertne podijume, te realizaciju prvih snimaka klasične gitare.

Program će zaokružiti violončelistica Belma Alić koja će izvesti “Dialogo”, prvi stav Sonate za violončelo solo koju je komponovao György Ligeti (1923-2006), oslanjajući se na modalnost blisku idiomu Zoltána Kodálya (1882-1967) i koristeći proširene tehnike sviranja pod uticajem Bele Bartóka (1881-1945).

Ulaz na koncert je besplatan, a s obzirom na ograničenja uslovljena epidemiološki mjerama i naredbama nadležnih institucija, rezervacija mjesta je obavezna i moguće je izvršiti telefonom na: 062 102 569. Shodno pomenutim okolnostima, ovaj događaj moći će se pratiti i uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertne sezone MAS.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Translate »