Otvaranje izložbe “Grafičke metamorfoze” istaknutog bosanskohercegovačkog grafičkog dizajnera Branka Bačanovića zakazano je za petak, 15. novembra 2024. godine u 20:00 sati.
Ova izložba predstavlja uvodno predavanje dopisnog člana Branka Bačanovića u Akademiju nauka i umjetnosti Bosne i Hercegovine, a publika će izložbu moći pogledati do 4. decembra 2024. godine.
Branko Bačanović rođen je 1952. godine u Sarajevu. Diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti (studije grafičkog dizajna) u Sarajevu 1977. godine. Bio je predsjednik Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti Bosne i Hercegovine (ULUPUBH) od 1988. do 1990. godine. Izlagao je na mnogim samostalnim i selektivnim izložbama u BiH i inostranstvu (SAD, Rusija, Kanada, Meksiko, Poljska, Finska, Francuska, Belgija, Kuba, Bugarska, Njemačka, Slovačka, Alžir, Japan, Hrvatska, Srbija, Crna Gora, Slovenija, …).
Od 1983. godine ima status samostalnog umjetnika BiH, od 1992. godine status istaknutog umjetnika ULUPUBH-a, od 2013. godine status zaslužnog umjetnika ULUPUBH-a, kao i status istaknutog samostalnog umjetnika Kantona Sarajevo.
Za vrijeme Olimpijade u Sarajevu, ZOI ‘84, bio je zadužen za kreiranje vizualnog identiteta promotivnih materijala (Priručnik za grafičke standarde).
Bačanović se ogledao u svim vidovima grafičkog dizajna: kompletnom vizuelnom identitetu događaja i kompanija, sistemu vizuelizacije u enterijeru i eksterijeru, opremi za knjige i monografije, raznim ilustracijama. Njegova uža specijalnost su plakati iz oblasti kulture, a izdvaja se po tome što je uveo praksu tretiranja pozorišnih plakata u sklopu predstave u pozorištima u Bosni i Hercegovini. Bačanović je autor plakata za kultne filmove bosanskohercegovačke i jugoslovenske kinematografije “Sjećaš li se Dolly Bell” i “Otac na službenom putu”, a vizuelno je doradio i kultnu monografiju Dubravka Lovrenovića “Stećci”.
Branko Bačanović zasigurno je jedan od najznačajnijih umjetnika u oblasti grafičkog dizajna, ne samo u Bosni i Hercegovini i bivšoj Jugoslaviji, već i u svijetu, s obzirom na činjenicu da je njegov rad prepoznat i cijenjen na mnogim međunarodnim selektivnim izložbama. decenijama, a u više navrata je ujedno i jedini predstavnik bosanskohercegovačkog i ex-jugoslovenskog grafičkog dizajna.