Program drugog dana 12. po redu izdanja bijenalnog međunarodnog muzikološkog simpozija „Muzika u društvu“, kojeg Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine i Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, zbog pandemije po prvi put organizuju u formi videokonferencije, održat će se u petak 11. decembra 2020. godine.
Centralni program drugog dana Simpozija čine radne sesije na kojima će učesnici razmatrati refleksije tradicije u djelima bosanskohercegovačkih kompozitora, pedagoške i kreativne implikacije muzike u zajednici, savremene perspektive u muzičkoj edukaciji, kao i aktuelna istraživanja u etnomuzikologiji.
U programu posebno mjesto zauzima drugo plenarno predavanje koje je tematski vezano uz ovogodišnje obilježavanje 250 godišnjice od rođenja Ludwiga van Beethovena, a održat će ga dr. David Clampitt, uvaženi teoretičar muzike, nekad profesor na Yale University, a danas na Oklahoma State University. Ovaj nekadašnji urednik časopisa Journal of Music Theory od 2001. do 2006. godine idobitnik nagrade za naučni rad American Society for Music Theory, intenzivno nastupa kao violinist, predaje kamernu muziku i drži predavanja sa, našoj publici već dobro poznatim Manhattan String Quartetom. Sutrašnje predavanje Davida Clampitta vezano za specifičnu primjenu matematičkih teorija u muzičkoj analizi, pod naslovom „Neobični dvojnici: Samo-dualni harmonijski sistemi u Beethovenovom op. 131 (1827) i Schubertovom Dvojniku“bit će održano s početkom u 19 sati.
Program Simpozija uključuje i tematske susrete posvećene ličnostima od historijskog značaja za muziku u Bosni i Hercegovini. Poseban fokus drugog dana Simpozija će biti na jednom od najvažnijih interpretatora sevdaha Zaima Imamovića, u čiju će spomen u 16.30 sati biti priređen skup naslovljen „100 godina od rođenja Zaima Imamovića“.
Zaim Imamović, koji svoj životni i radni vijek provodi u Sarajevu, spada u red najvažnijih pjevača zlatne generacije pjevača Radio Sarajeva. Njegov pristup pjevanju sevdalinke nastao je iz dubinskog poznavanja pjevačke tradicije u Bosni i Hercegovini, ali i inovativne nadgradnje koju su ovom muzičkom žanru donijeli novi mediji toga vremena. Za svog života Zaim Imamović snimio je na stotine važnih sevdalinki za arhiv Radio Sarajeva, održao na hiljade koncerata i prodao nekoliko miliona diskografskih izdanja, dok se kao kompozitor zlatnim slovima upisao u historiju sevdalinke pjesmama koje se i danas rado izvode. O ulozi jednog od najvažnijih glasova tradicionalne muzike BiH i regije, čiji se pjevački uticaj i danas osjeti u izvedbama novih generacija sevdalija, govorit će etnomuzikologinja mr. Maja Baralić Materne, urednica muzičkog programa BH Radija 1, historičarka književnosti dr. Nirha Efendić, kustosica za usmenu poeziju Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine, književnica Lejla Kalamujić, autorica biografije Zaima Imamovića, etnomuzikologinja dr. Tamara Karača Beljak, profesorica Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, te Damir Imamović,muzičar i član porodice Zaima Imamovića.
Svi programi 12. Međunarodnog simpozija “Muzika u društvu” odvijaju se u formi Zoom webinara i dostupni su za javnost. Link za pristup objavljen je na internet stranici Muzikološkog društva www.muzikolosko-drustvo.ba, te Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, www.mas.unsa.ba, na kojima se nalazi i program cijele konferencije.Prilog
PROGRAM SIMPOZIJA / Petak, 11. decembar 2020.
SJEDNICA 6: REFLEKSIJE TRADICIJE U DJELIMA BOSANSKOHERCEGOVAČKIH KOMPOZITORA
SESSION 6: REFLECTIONS ON TRADITION IN THE WORKS OF COMPOSERS FROM BOSNIA AND HERZEGOVINA
10.00-11.00
Jezik: B/H/S
Language: B/C/S
Moderatorica / Chair: Amra Bosnić
Naida Hukić:
Harmonija u postmodernističkom diskursu postratnih bosanskohercegovačkih koncerata
Harmony in the Postmodernist Discourse of Post-War Bosnian-Herzegovinian Concerts
Zdravko Drenjančević:
Slavonski tradicijski citati u umjetničkoj glazbi
Quotations from the Slavonian Tradition in Art Music
Snježana Đukić-Čamur:
Muzički opus Vojina Komadine inspirisan književnim djelima Maka Dizdara
Vojin Komadina's Musical Opus Inspired by Mak Dizdar's Literary Works
SJEDNICA 7: PEDAGOŠKE I KREATIVNE IMPLIKACIJE MUZIKE U ZAJEDNICI
SESSION 7: PEDAGOGICAL AND CREATIVE IMPLICATIONS OF THE MUSIC IN COMMUNITY
11.15-12.15 h
Jezik: B/H/S
Language: B/C/S
Moderatorica / Chair: Merima Čaušević
Aleksandra Pavićević:
Uticaj dečjih muzičkih manifestacija na muzičku kulturu u Srbiji od 1958. do 2019. godine
The Influence of Children's Music Events on Music Culture in Serbia from 1958 until 2019
Ana Čorić:
Community Music: perspektiva razvoja područja u (g)lokalnom kontekstu
Community Music: A Perspective of Its Development in the (G)local Context
Snježana Dobrota:
Povezanost stavova prema djeci izbjeglicama, interkulturalnih stavova i preferencija u glazbi svijeta – glazbeno-pedagoške implikacije
The Relationship between Attitudes towards Refugee Children, Intercultural Attitudes and World Music Preferences: Implications for Music Education
SJEDNICA 8: SAVREMENE PERSPEKTIVE U MUZIČKOJ EDUKACIJI
SESSION 8: CONTEMPORARY PERSPECTIVES IN MUSIC EDUCATION
12.30-13.50
Jezik: B/H/S
Language: B/C/S
Moderatorica / Chair: Valida Akšamija-Tvrtković
Goran Sučić:
Razvoj doživljaja umjetničkog djela kroz integrirani kurikulum u umjetničkim područjima u ranom predškolskom odgoju i obrazovanju
Development of the Experience of a Work of Art through an Integrated Curriculum in the Artistic Fields of Early Preschool Education
Valida Akšamija–Tvrtković i Nermin Ploskić:
Savremeni izazovi u muzičkoj edukaciji
Contemporary Challenges of Music Education
Nerma Hodžić-Mulabegović:
Primjena kreativnih tehnika podučavanja u nastavi solfeggia
Application of Creative Teaching Techniques in Solfeggio Teaching
Ivana Hadžihasanović, Merima Čaušević, Indira Mahmutović:
Efekti programa muzičko-plesnih radionica na određene motoričke sposobnosti djece s oštećenjem sluha uzrasta od 13 i 15 godina
Effects of Music and Dance Workshops on the Motoric Abilities of Hearing-Impaired Children age 13 and 15
SJEDNICA 9: AKTUELNA ISTRAŽIVANJA U ETNOMUZIKOLOGIJI
SESSION 9: CURRENT RESEARCH IN ETHNOMUSICOLOGY
15.00-16.20
Jezik: B/H/S
Language: B/C/S
Moderatorica / Chair: Tamara Karača-Beljak
Mirza Kovač:
Odabrani digitalizirani islamski obredni melo-poetski oblici iz legata Akademika Cvjetka Rihtmana
Selected Digitized Islamic Ritual Melopoetic forms from the Endowment of Academician Cvjetko Rihtman
Vesna Ivkov:
Pojedine odlike izvođenja sevdalinke – primer interpretacije na harmonici
Some Features of the Sevdalinka Performance: An Example of Interpretation on the Accordion
Jakša Primorac:
Hipoteze o podrijetlu balkanske opore sekundne dijafonije
Hypotheses on the Origins of Balkan Rough Secondal Diaphony
Anči Leburić i Lidija Vladić-Mandarić:
Perspektive istraživanja muzičkih fenomena u okvirima kvalitativne metodologije
Researching Perspectives of Musical Phenomena within the Framework of Qualitative Methodology
TEMATSKA SJEDNICA 1
SPECIAL SESSION 1
16.30-17.30
Jezik: B/H/S
Language: B/C/S
100 GODINA OF ROĐENJA ZAIMA IMAMOVIĆA
100 YEARS FROM THE BIRTH OF ZAIM IMAMOVIĆ
Maja Baralić Materne, Sarajevo
etnomuzikologinja, urednica muzičkog programa, BH Radio 1
ethnomusicologist, editor of music programmes, BH Radio 1
Nirha Efendić, Sarajevo
historičarka književnosti, kustosica za usmenu poeziju, Zemaljski muzej Bosne i Hercegovine
literary historian, curator for oral poetry, National Museum of Bosnia and Herzegovina
Damir Imamović, Sarajevo
muzičar, član porodice
musician, family member
Lejla Kalamujić, Sarajevo
književnica, autorica biografije Zaima Imamovića
writer, author of Zaim Imamović's biography
Tamara Karača Beljak, Sarajevo
etnomuzikologinja, profesorica, Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu
ethnomusicologist, professor, Academy of Music, University of Sarajevo
PLENARNO PREDAVANJE 2
KEYNOTE LECTURE 2
19.00-20.00
Jezik: B/H/S
Language: B/C/S
David Clampitt
teoretičar muzike, profesor, Ohio State University, New York
music theorist, professor, Ohio State University, New York
Neobični dvojnici: Samo-dualni harmonijski sistemi u Beethovenovom op. 131 (1827) i Schubertovom Dvojniku (1828)
Uncanny Doubles: Self-dual Harmonic Systems in Beethoven op. 131 (1827) and Schubert Der Doppelgänger (1828)