Završnica 14. izdanja festivala “Majske muzičke svečanosti”

Nakon mjesec danas vrlo bogatog muzičkog programa, danas će biti zaokruženo 14. izdanje festivala “Majske muzičke svečanosti” svečanim Gala koncertom koji će biti realizovan  u okviru promocije doktora nauka Univerziteta u Sarajevu. Ovaj događaj će se održati u Narodnom pozorištu Sarajevo u 16 sati, a tim povodom će nastupiti studenti i profesori Muzičke akademije UNSA.

Koncert će biti otvoren izvedbom drugog stava iz “Ciudades” Guillerma Laga (r. 1960), u interpretaciji Kvarteta saksofona Muzičke akademije UNSA koji čine Ivona Šiško (sopran saksofon), Rijad Šarić (alt saksofon), Mirza Sijerčić (tenor saksofon), te Zoja Vuković (bariton saksofon). Ova kompozicija zamišljena je kao svita sastavljena od niza komada koji predstavljaju svojevrsne uglazbljene portrete gradova čiji je duh dojmio pomenutog kompozitora. Muzička slika, nazvana “Sarajevo”odraz jeLagove empatije i prijateljstva prema glavnom gradu Bosne i Hercegovine.

Na repertoaru će se naći i djela domaćih autora, uključujući solo pjesme “U buri” Milana Prebande (1907-1979) i “Okreni se niz đul baštu” Cvjetka Rihtmana (1902-1989), etnomuzikologa i jednog od osnivača Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Ovi komadi, koje će izvesti sopranistica Adema Pljevljak-Krehić uz klavirsku pratnju pijanistice Maje Ačkar Zlatarević, odišu bosanskohercegovačkim folklornim idiomom, čistom melodikom, te jasnim harmonijskim jezikom koji doprinose njihovoj komunikativnosti.

Prvi stav Andante con motto iz Trija za violinu, violončelo i klavir op. 1, br. 1, debitantskog djela francuskog kompozitora Césara Francka (1822-1890) svirat će violinistica Yeon Ju Jeong, violončelista Isak Haračić, te pijanista Dragan Opančić. Provlačenjem nekoliko tema kroz sva tri dijela kompozicije, Franck u ranoj stvaralačkoj fazi afirmiše cikličko koncipiranje muzičke strukture kao svoj dominantni umjetnički habitus, dok se u izrazu oslanja na jezik kasnog romantizma s primjetnim uticajima stvaralaštva Franza Liszta (1811-1886) i Richarda Wagnera (1813-1883).

Program će obuhvatiti i dvije solo pjesme njemačkog kompozitora Richarda Straussa (1864-1949), “Morgen!”op. 27, br. 4 i “Allerseelen” op. 10, br. 8 koje će se moći čuti u interpretaciji sopranistice Vedrane Šimić uz klavirsku pratnju Milana Lucića. Iako se oslanja na naslijeđe Roberta Schumanna (1810-1856), Strauss obogaćuje vokabular solo pjesme svojim individualnim tretmanom melodije i harmonijskih progresija, odražavajući sentiment kasnog romantizma.

Pijanistica Višnja Bakalar će se predstaviti izvedbom “Sonatine” Maurice Ravela (1875-1937), gdje se kroz tri kohezivne muzičke slike reflektuje sinteza klasičkog tretmana forme, te impresionističkog kolorita i melodijske fluidnosti.

Prvi stav Allegro maestoso ma appassionato iz virtuozne Sonate op. 8 mađarskog kompozitora Zoltána Kodálya (1882-1967) svirat će violončelistica Belma Alić. Jedno od najsloženijih djela u solističkoj literaturi za gudače, temelji se na umjetnički artikulisanom muzičkom idiomu mađarske narodne vokalne prakse. Ovaj furiozni stav, uokviren u sonatni oblik, specifičan je po modalnosti, pentatonskim melodijskom mišljenju, parlando-rubato ritmici, te proširenom izražajnom opsegu instrumenta.

Koncert će biti zaokružen interpretacijom  četvrtog stava Vivace iz Sonate op. 82, br. 6 u A duru Sergeja Prokofjeva (1891-1953) koja je nastala 1940. godine kao prva od tri “ratne” sonate. Ovaj epitet trilogija je dobila zbog napetosti i interpretativne rastrzanosti iz čega se iščitava aluzija na zlo režimskih okova u tadašnjoj Rusiji i globalne političke tenzije tog doba. Kroz četiri stava, unutar kojih se smjenjuju siloviti dijelovi gradirani do “histeričnosti”, trenuci nešto suptilnijeg i plesnog prizvuka kao protuteža, te skercozno-humoristički momenti, Prokofjev gradi specifičnu dramaturgiju sonatne forme. Dinamičnosti i ekspresivnosti doprinosi upotreba specifičnog pijanističkog vokabulara kojim se povremeno dostiže orkestarska zvučna dimenzija.

Shodno epidemiološkim mjerama i naredbama nadležnih institucija, broj posjetilaca će biti ograničen. Ulaz na koncert je besplatan uz obaveznu rezervaciju koju je moguće izvršiti telefonom na 062 204 906. S obzirom na pomenuta ograničenja, ovaj događaj moći će se pratiti uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertne sezone MAS.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »