“Oživljavanje prošlosti: ima li nade za nas?”

Uredi Fondacije Heinrich Böll u Beogradu i Sarajevu pozvali su više od dvadeset autora iz cijele regije da se osvrnu na zajedničku prošlost i sadašnjost i daju doprinos njihovom razumijevanju. Njihovi radovi su objedinjeni u najnovijem izdanju časopisa „Perspectives“ pod naslovom „Prošlost je sada: Politika negiranja i suočavanje s prošlošću na Zapadnom Balkanu“ .

U izdanju nudimo pregled aktualne situacije u postjugoslavenskim zemljama, pokazujći koliko ratna prošlost još uvijek ima uticaja u društvenom diskursu. Susret autora/ca i publike u Sarajevu stoga je inspirisan Perspektivama i, jednako kao u člancima, baviće se pitanjima politika poricanja, suočavanja s prošlošću i kulture sjećanja. Razgovor će uključivati doprinose iz različitih uglova, uključujući pitanja memorijalizacije, rada sa mladima, uticaju međunarodnih aktera, odsutnosti odgovornosti za izgradnju mira.

Uvod u temu i moderacija razgovora: Lejla Gačanica, nezavisna istraživačica i politička analitičarka, Sarajevo

Učesnici/e (panelisti/ce):  

Vildana Selimbegović, Glavna i odgovorna urednica, Media Group Oslobođenje,
Sarajevo

Jasmin Mujanović, dr. sci., politolog i autor knjige “Glad i bijes: Kriza demokratije na Balkanu“, Sarajevo

Branka Vierda, Programska direktorica, Inicijativa mladih za ljudska prava – Hrvatska, Zagreb, Hrvatska (online)


Datum
: četvrtak, 27.07.2023. s početkom u 18:00 sati

Mjesto: Historijski muzej Bosne i Hercegovine, Zmaja od Bosne 5, Sarajevo

Nakon razgovora Vas pozivamo na zakusku i osvježenje, uz obilazak postavljene izložbe “U kojoj (pri)povijesti sam rođena?” Mirne Jančič Doyle.

Mirna Jančić Doyle je stručnjakinja za obrazovne politike i vizualna umjetnica iz Sarajeva, trenutno nastanjena u Nizozemskoj. Magistrirala je Obrazovne studije na Sveučilištu Oxford.

S obzirom da je kroz svoj stručni rad posvećena problematici poslijeratne podijeljenosti učenika u školama, kao i inkluziji djece pripadnika nacionalnih manjina i ovom izložbom Jančić Doyle svjedoči i propituje kako su u proteklih 30 godina obrazovni sistemi u BiH održavali tri međusobno isključiva i često suprotstavljena povijesna narativa o 20. stoljeću u regionu.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »