Koncert projekta ‘Muzikom kroz izložbu’ u Historijskom muzeju BiH

Kamerni opus Regera, Beethovena i Jungmanna – moguća slika djetinjstva

Udruženje za razvoj muzičke umjetnosti i pedagogije Strings Attached Sinfonietta najavljuje koncert u okviru trećeg ciklusa projekta „Muzikom kroz izložbu“, koji se realizira u Historijskom muzeju Bosne i Hercegovine. Ovaj ciklus promišlja odnos zvuka i prostora, muzike i vizuelne umjetnosti, te kroz brižljivo planirane programe predstavlja dijalog koncertne interpretacije i izložbenog narativa. Predstojeći koncert konceptualno je povezan s izložbom Hanne Dujmović „Nostalgija djetinjstva“, čiji imaginarij ličnih i kolektivnih sjećanja dobija svoj zvučni pandan kroz repertoar oblikovan za trio flauta–violina–viola.

Program čine kompozicije Maxa Regera, Ludwiga van Beethovena i Louisa Jungmanna – autora koji, svaki iz vlastite estetske perspektive, istražuju odnose između tematske invencije, formalne artikulacije i unutrašnje dramaturgije kamerne muzike. Regerova „Serenada“ Op. 141a otvara prostor za ekspresivnu transparentnost i polifonijsku razigranost, oslobađajući se uobičajene gustine njegovog stila i nudeći iznenađujuću melodijsku eleganciju. Beethovenova „Serenada“ Op. 25, napisana gotovo stoljeće ranije, zadržava klasicističku formalnu čistotu, ali već nagovještava njegov karakteristični osjećaj za ritamsku tenziju, tematsku transformaciju i unutrašnji dramski luk, naročito u varijacionom središtu djela. Jungmannova Svita Op. 21 donosi romantičarsku mekoću, pastoralnu liričnost i melodijsku protočnost, zaokružujući programski narativ toplim, gotovo pjevnim karakterom i kontrapunktičkom jasnoćom završne Fughette. U međusobnom odnosu, ova tri djela grade luk koji se kreće od prozračnosti ranog romantizma, preko klasicističke discipliniranosti i dramatskog senzibiliteta, prema visokoj romantičarskoj eleganciji stvarajući jedinstven zvučni ambijent koji prati različite modalitete sjećanja, intime i imaginacije, čime program suptilno korespondira s poetikom izložbe „Nostalgija djetinjstva“.

Datum: Ponedjeljak, 24. novembar 2025.

Termin: 19 h

Mjesto: Historijski muzej Bosne i Hercegovine (Zmaja od Bosne 5, Sarajevo)

Ansambl SA Sinfonietta čine: flautistkinja Mirna Mlikota-Dizdarević, violinistkinja Alma Dizdar i violistkinja Aida Deljkić.

Projekat Muzikom kroz izložbu realizuje se uz podršku Grada Sarajeva, Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo i Federalnog ministarstva okoliša i turizma, u saradnji s Historijskim muzejom Bosne i Hercegovine.

Ulaz je slobodan.

Biografije

Mirna Mlikota-Dizdarević, flauta

Diplomirala je 2016. godine na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi red. prof. mr. Sakiba Lačevića, gdje 2018. godine završava i master studij. Drugi master studij okončala je 2019. na Akademiji za glasbo u Ljubljani u klasi prof. Mateja Zupana, dok je doktorski studij završila 2022. godine na New Bulgarian University u Sofiji u klasi prof. Luise Sello.

Usavršavala se na brojnim majstorskim radionicama uglednih flautista. Dobitnica je stipendije „Karim Zaimović“, Zlatne značke Univerziteta u Sarajevu i niza nagrada na državnim i međunarodnim takmičenjima.

Aktivno koncertira u Bosni i Hercegovini, Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Italiji, Bugarskoj i Norveškoj, te je učestvovala na festivalima kao što su Sarajevo Chamber Music Festival, Majske svečanosti, Zeničko proljeće, Baščaršijske noći, Flautissimo, Flavtistra, SVEM i drugi. Saradnica je Sarajevske filharmonije.

Zaposlena je kao viši asistent na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, na Odsjeku za drvene duvačke instrumente i harmoniku, smjer Flauta.

Alma Dizdar, violina

Diplomirala je na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. YeonJu Jeong, a master studij završila na Ithaca College u SAD-u u klasi prof. Calvina Wiersme, te kasnije i na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Nagrađena je Zlatnom značkom Univerziteta u Sarajevu kao jedna od najboljih studentica svoje generacije.

Usavršavala se na seminarima istaknutih pedagoga, među kojima su Dora Schwarzberg, Anna Dzialak Savytska, Ernst Kovacic, Orest Shourgot, Cihat Askin, Calvin Wiersma i Mark Steinberg. Nastupala je u zemljama regiona, te u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji i SAD-u. Kao solistica nastupila je sa Simfonijskim orkestrom Mostar i gudačkim orkestrom SA Sinfonietta.

Od 2018. godine zaposlena je kao asistentica na predmetu Violina na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Studentica je doktorskog studija na istoj instituciji u klasi prof. emeritusa Ernst Kovacica i prof. dr. Lane Šehović, te od 2016. aktivno djeluje kao muzička pedagoginja i koncertna violinistica.

Aida Deljkić, viola

Diplomirala je 2014. godine na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. Dejana Mlađenovića, a master studij završila 2016. godine u klasi prof. Pavela Kandruševića. Usavršavala se na majstorskim kursevima kod istaknutih pedagoga kao što su Pavel Kandrušević, Violeta Smailović, Sergej Kravčenko, Maja Rome i Manhattan String Quartet.

Bila je članica više domaćih i evropskih omladinskih i kamernih orkestara, te je kao solistica nastupila sa Gudačkim orkestrom Muzičke akademije u Sarajevu i Kamernim simfonijskim orkestrom Zenica.

Zaposlena je kao asistentica na predmetu Viola na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, a od 2016. godine aktivno djeluje kao muzička pedagoginja i koncertna violistica.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *