Udruženje za razvoj muzičke umjetnosti i pedagogije Strings Attached Sinfonietta najavljuje drugi koncert u okviru drugog serijala projekta Muzikom kroz izložbu. Ovaj koncert, koji će se održati u nedjelju, 23. marta 2025. godine u 12 sati u Franjevačkom samostanu u Kraljevoj Sutjesci, predstavlja spoj muzičke interpretacije i bogate kulturno-historijske baštine samostanske riznice.
Samostanska riznica Franjevačkog samostana u Kraljevoj Sutjesci čuva izuzetno vrijedne liturgijske predmete i umjetnička djela neprocjenjive historijske i kulturne važnosti. Među njima se ističu kaleži, od kojih najstariji datira iz 1416. godine, barokne monstrance, procesijski križevi te brončani kotlić iz 15. stoljeća. Posebnu vrijednost imaju zvono s Bliskog istoka iz 17. stoljeća i križ koji je izradio znameniti arhitekt Josip Plečnik. Tekstilna zbirka obuhvaća bogato ukrašene kazule njemačkog, talijanskog i francuskog porijekla iz perioda od 15. do 18. stoljeća, kao i misno ruho izrađeno od orijentalnih tkanina. Među najznačajnijim umjetničkim djelima nalazi se gotička slika Poklon kraljeva – Krist pada pod križem iz 15. stoljeća, ostatak nekadašnjeg oltara. Riznica također čuva djela Stjepana Dragojlovića (16./17. stoljeće) te venecijanske slike iz 17. stoljeća, uključujući Krštenje Kristovo i Glavu Krista s trnovom krunom, koja je otkrivena 1988. godine. Važno je napomenuti da je samostan 1871. godine biskupu Strossmayeru predao brojne umjetnine i liturgijske predmete, među kojima se nalazio i parament bosanske kraljice Katarine, no oni nikada nisu vraćeni.
Muzički program koncerta osmišljen je kao interpretativni dijalog s izloženim blagom samostanske riznice, spajajući duhovnu i umjetničku dimenziju prostora s izborom kompozicija koje odražavaju introspektivnost, tradiciju i inovaciju. Koncert donosi meditativnu Prière, op. 158 Camillea Saint-Saënsa, čiju melodičnu jednostavnost karakteriše suptilna elegancija, dok djela Sofije Gubaiduline uvode izražene kontraste i spoj avangarde s tradicijom. Muzika Corrada Rojaca dodatno proširuje izražajni spektar akordeona, a Fratres Arva Pärta, sa svojom minimalističkom formom i spiritualnom dubinom, stvara ambijent kontemplacije, u savršenom skladu s atmosferom sakralnog prostora.
Koncert će izvesti violončelistkinja Belma Alić i akordeonistica Belma Šarančić, dok će fra Bono Tomić, gvardijan Franjevačkog samostana, publici približiti značaj i istorijat izloženih predmeta.
Projekat “Muzikom kroz izložbu” se realizuje uz podršku Ministarstva civilnih poslova BiH, te u saradnji s Franjevačkim samostanom Kraljeva Sutjeska.
Ulaz je slobodan.
Belma Šarančić, harmonika
Redovni profesor iz oblasti harmonika na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Završila je studije na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu (teoretsko pedagoški smijer) i Muzičkoj akademiji u Istočnom Sarajevu (smjer harmonika koncertni izvođač) i magistrirala u klasi prof.Radomira Tomića iz oblasti harmonika –koncertni izvođač). Specijalističke studije je završila u klasi prof.Claudia Jaccomucija na Scuola Superiore di fisarmonica u Urbinu, Italija a doktorirala je na Muzičkoj akademijiUniverziteta u Sarajevu u klasi prof. Geir Draugsvolla.
Učestvovala je i pobjeđivala na mnogobrojnim takmičenjima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu. Od 2005. bila je član žirija na preko 20 takmičenja (Federalna takmičenja BiH, Akordeon Art (I.Sarajevo), Susreti harmonikaša (Pula), Eufonija (Novi Sad). Snimala je za domaće televizijske stanice i produkcijske kuće kao i muziku za filmove. Nastupala je sa nekoliko orkestara, između ostalog sa kamernim orkestrom Muzičke akademije u Sarajevu i sa Sarajevskom filharmonijom. Uspješnu suradnju uspostavlja i sa BH kompozitorima čija djela premijerno izvodi na koncertima i festivalima.
Bila je aktivna učesnica na EPARM (European Platform for artistic research in Music) konferencijama (2014- Štokholm i 2015 – Grac) gdje je izlagala svoja doktorska istraživanja, kao i ICON (Innovative Conservatoire research) seminara u Londonu u organizaciji AEC-a. Po pozivu gostuje je kao predavač na muzičkim akademijama univerziteta u Vilniusu (Litvanija), Kopenhagenu (Danska), Amsterdamu (Holandija) i Trstu (Italija), gdje pored masterklasova sa studentima održava i predavanja iz oblasti Aleksander tehnike u akordeonizmu.
U pedagoškom radu njeni studenti bilježe mnogobrojne nastupe, kao i preko 70 nagrada na internacionalnim takmičenjima.
Belma Alić, violončelo
Diplomirala je 2004. godine na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi profesora Yevgenyja Xaviereffa. Magistrirala je 2007. godine u istoj klasi, a 2016. odbranila je doktorat na temu “Nove tehnike u literaturi za violončelo solo 20. i 21. stoljeća”.
Osnivač je i umjetnički rukovodilac kamernog ansambla SA Sinfonietta. Bila je članica Britanske Opera Circus Company s kojom je imala uspješne izvedbe opere Differences in Demolition kompozitora Nigela Osbornea u Engleskoj, Bosni i Hercegovini, Austriji i Škotskoj. Opera je takođe izvedena na festivalu City of London Festival i imala uživo prenos u Edinburghu na BBC radiju, kao i u kraljevskoj palači Hofburg u Beču.
Kao solistica nastupala je uz pratnju Sarajevske filharmonije, Simfonijskog orkestra Mostar, Simfonijskog orkestra u Zenici, Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Sarajevu i Mostar Sinfoniette.
Dobitnica je prvih i specijalnih nagrada na takmičenjima učenika i studenata muzike u FBiH te prve nagrade na međunarodnom takmičenju Val Tidone u Italiji 2001. godine u kategoriji kamernog ansambla (duo violončelo i klavir). Godine 2010., na istom takmičenju, dobila je posebno priznanje za nestandardne ansamble u kategoriji Tidone folk (duo glas i violončelo). Dobitnica je stipendije fondacije Karim Zaimović za doprinos kulturnom stvaralaštvu BiH.
Koncertirala je diljem Austrije, Njemačke, Italije, Francuske, Nizozemske, Danske, Velike Britanije, Švicarske, Španije, Mađarske, Slovačke, Crne Gore, Srbije, Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Trenutno je redovna profesorica na Odsjeku za gudačke instrumente i gitaru na predmetima Violončelo i Kamerna muzika za gudače na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.
Tomić Bono
Osnovnu školu je završio u mjestu Čatićima, srednju školu za strojarskog tehničara završio u Kaknju (1982.-1986.), postulaturu u Visokom (1990-1991.), novicijat u Sarajevu (1991/92), filozofsko-teološki studij u Samoboru (1992.-1996.) i Sarajevu (1996.-1998.). Na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu završio je magistarski poslijediplomski studij teoloških znanosti i 15. svibnja 2013. godine obranio magistarski rad pod naslovom ”Isus u Kuranu i islamskoj misli. Teološke implikacije kuranskog učenja o Isusu na kršćansko-muslimanski dijalog”, te stekao akademski stupanj magistra znanosti iz fundamentalne teologije. Za svećenika je zaređen 29. VI. 1998. u Sarajevu. Bio je župni vikar u Livnu (1998-2003), Domaljevcu (2003-2006), Docu kod Travnika (2006-2009), župnik u Varešu (2009-2012), Trnu kod Banja Luke (2012-2016), župnik u Bihaću (od srpnja 2016. do danas). Objavljuje povremeno u Kalendaru Sv. Ante, a surađivao je u Biltenu Franjevačke teologije i Sutješkom vjesniku. Održava predavanja i duhovne obnove za svećenike i časne sestre.