Savez SUMERO, kao krovna organizacija u Federaciji BiH za podršku osobama s intelektualnim teškoćama, u proteklom periodu realizirala je aktivnosti na projektu “Program osnaživanja djece i mladih o inkluzivnoj kulturi i zajednici“. Cilj projekta je uspostava praktičnih modela intersektorske saradnje obrazovanja i socijalne zaštite kako bi se za uspješno inkluzivno obrazovanje, razvila i inkluzivna kultura prema osobama s invaliditetom.
Projekat je implementiran sa više škola i fakulteta te uz podršku Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke.
Da bi postali nosioci i aktivni sudionici inkluzivnog obrazovanja, stručnjaci, ali i studenti i učenici moraju biti
spremni da razvijaju ne samo svoje znanje nego i vještine i stavove. Pored potrebe da se u lokalnim
zajednicama uspostavljaju novi modeli koji će osobama s invaliditetom omogućiti podršku za samostalan život,
neophodan je i razvoj efektivnih usluga u zajednici u oblasti obrazovanja. Kroz živu komunikaciju i interakciju između osoba s invaliditetom, organizacija koje ih zastupaju i javnog sistema socijalne zaštite s jedne strane te aktera iz oblasti obrazovanja s druge strane, uvidjeli smo širinu i prostor za doprinos unaprjeđenju položaja marginaliziranih skupina u našoj zemlji“, kazao je direktor Saveza SUMERO, Haris Haverić, te dodao da SUMERO centar za podršku osobama s invaliditetom predstavlja model i inovaciju u oblasti inkluzivne kulture življenja u zajednici te model inkluzivnog obrazovanja kojeg redovno posjećuju akteri iz oblasti predškolskog, srednjeg i visokog obrazovanja.
“Zahvaljujući stručnjacima u obrazovanju koji prepoznaju značaj savremenih metoda usvajanja znanja,
ovakve aktivnosti postaju dijelom redovnih nastavnih planova na mnogim fakultetima, ali i srednjima školama. Od ove godine pilotiraju se aktivnosti razvijanja inkluzivne kulture i sa predškolskim ustanovama, gdje se kroz metodu radioničkog rada daje prilika najmlađoj populaciji da budu u interakciji sa osobama s invaliditetom“, istakao je Haverić te dodao da je doprinos ovih aktivnosti nemjerljiv jer će djeca koja danas pohađaju vrtić sutra postati osobe koje neće nositi bilo kakve predrasude prema osobama s invaliditetom.
Upoznavanje stručnjaka i polaznika obrazovnog sistema sa mogućnostima, pravima i potrebama osoba s
invaliditetom, metodama direktne interakcije te transfera znanja i iskustva, značajno podiže svijest i osnažuje
dalji razvoj inkluzivnog obrazovanja u BiH. Inkluzija se vidi kao okosnica široke reforme obrazovnog sistema u
cjelini u pokušaju stvaranja efektivnog i pravednog društva. Za osobe s invaliditetom, to znači mogućnost da u
potpunosti učestvuju u svim obrazovnim, radnim, rekreacionim, porodičnim i društvenim aktivnostima koje čine
savremeno društvo.