U prisustvu velikog broja nastavnika i direktora osnovnih škola Bosansko- podrinjskog kantona danas su u Goraždu predstavljeni rezultati projekta u okviru kojeg su razvijeni edukativni moduli sa 18 tema u oblasti zdravlja, zdravih stilova života i reproduktivnog zdravlja sa ciljem uvođenja ovih tema u proces razredne nastave za učenike od šestog do devetog razreda.
Moduli su kreirani od strane predstavnica Ministarstva za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport i Pedagoškog zavoda Bosansko- podrinjskog kantona Goražde u partnerstvu sa Asocijacijom XY i uz podršku Populacionog Fonda Ujedinjenih nacija (UNFPA). Izradi modula je prethodila sveobuhvatna analiza nastavnog plana i programa i udžbenika za učenike osnovnih škola ovog kantona u oblasti zdravlja i zdravih životnih stilova.
Prema riječima direktorice Asocijacije XY Emine Osmanagić mladi ljudi u Bosni i Hercegovini suočavaju se sa različitim problemima i izazovima u vezi sa odrastanjem, zdravljem, zapošljavanjem, nasiljem, nezdravim životnim navikama, upotrebom i zloupotrebom psiho aktivnih supstanci i reproduktivnim zdravljem.
„Lekcije o životu, zdravom ponašanju i zdravim životnim navikama su najvažnije teme o kojima treba educirati našu djecu. Razviti njihovo samopouzdanje i učiniti ih sposobnim i jakim za donošenje ispravnih i životno važnih odluka koje će u budućnosti uticati na stvaranje zdravog životnog okruženja i formiranje zdravih i sretnih porodica“, kazala je Osmanagić.
Savjetnica za osnovno obrazovanje pri Ministarstvu za obrazovanje, mlade, nauku, kulturu i sport Bosansko-podrinjskog kantona Goražde Amira Borovac istaknula je da je zdravlje najvažniji resurs mladih i da se set tema namijenjenih učenicima odnosi upravo na njegovo očuvanje.
Prema riječima UNFPA predstavnice za Bosnu i Hercegovinu, direktorice za Srbiju, BJRM i Kosovo dr. Doina Bologe važno je pripremiti mladu generaciju kako bi donosila informirane odluke.
„Mislim da moramo biti svjesni da se obrazovanje o zdravlju i zdravim životnim stilovima ionako dešava od početka čovjekovog života. Ono što mi predlažemo i pomažemo jeste da se razradi jedan sveobuhvatni koncept koji daje principe i obilje činjenica za pripremu mlade generacije kako bi, kao što rekoh, donosila informirane odluke“, pojasnila je Bologa.
U narednoj fazi projekta planirana je edukacija nastavnika o temama iz oblasti zdravlja i zdravih životnih stilova, kako bi kroz časove odjeljenskih zajednica u školskoj 2018/2019 započeli sa sprovođenjem ovih časova.