Večeras koncert Odsjeka za kompoziciju Muzičke akademije UNSA

Program ovogodišnjih “Majskih muzičkih svečanosti” obuhvatit će koncert u okviru kojeg će biti predstavljen rad studenata i nastavnika Odsjeka za kompoziciju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Ovaj događaj bit će održan u petak, 18. juna 2021. godine, u 19 sati u Koncertnoj sali “Cvjetko Rihtman” (Sala Srednje muzičke škole Sarajevo), u znaku savremenog muzičkog izraza.

Koncert će biti otvoren kompozicijom MATH za violinu, violončelo i klavir kompozitorice, flautistice i asistentice na Muzičkoj akademiji UNSA, Hanan Hadžajlić (r. 1991) koju će interpretirati Marko Simović (violina), Belma Alić (violončelo) i Zerina Šabotić (klavir). Koncept  tretira nekoliko problema kao što su različiti metrički modeli koji nisu označeni kao odvojeni metrički sadržaj već smješteni u sistem 4/4, tridesetdruginske pulsacije unutar čega fraze počinju na neuobičajenim dijelovima takta, te konstantnu transformaciju početne geste propraćene brzom smjenom različitih tehnika sviranja na gudačkim instrumentima, kao i brze promjene registara u dionici klavira, zbog čega je izvođenje ove kompozicije na granici mogućeg. Kompleksan materijal s kojim se izvođači suočavaju (pojedinačno i zajedno), velikim dijelom biva iznesen isključivo mehanički i stoga je sekundaran u odnosu na ključni problem ovog djela, a to je “zajednički dolazak na prvu dobu sljedećeg takta, bez obzira na sve drugo”. Trio je istinski posvećen brojanju doba, pri čemu vidljivo učestvuje tijelo svakog pojedinačnog člana; gibanje tijela postaje osnova za mjerenje vremena, a vrijeme je satkano u kodu: “1, 2, 3, 4, 1”. Ponavljanje ovog koda prati i velika količina stresa, uzrokovana perfekcionizmom i strahom od neuspjeha; trio pokazuje simptome opsesivno-kompulzivnog poremećaja, što može predstavljati teatarski element živog izvođenja ove kompozicije.

Đorđe Jovančić (r. 1992), student u klasi prof. mr. Ališera Sijarića, predstavit će se izvedbom svoje kompozicije Reditation za multiinstrumentalistu i sekvencer. Djelo je nastalo kao rezultat istraživanja zasnovanog na procesu u kojem kompjuter reprogramira, a onda i reprodukuje sekvence na osnovu osnovnih ulaza koje daje multiinstrumentalista u realnom vremenu kao i prethodno isprogramiranih kompozicionih paterna (tehnika) koji te ulaze dalje reprogramiraju. Na taj način kompjuter učestvuje u izvođenju djela u realnom vremenu zajedno sa multiinstrumentalistom.

Ovom prilikom će Gudački kvartet Muzičke akademije UNSA, koji čine Tamara Arsovski (violina), Alma Dizdar (violina), Tatjana Romanić (viola) i Belma Alić (violončelo), izvesti Cross Bowing za gudački kvartet u prostornoj dispoziciji kompozitora i profesora na Muzičkoj akademiji UNSA Ališera Sijarića (r. 1969). Kompozicija je bazirana na strukturi koja se sastoji od ležećeg bordunskog tona (d1) i procesa u kojem se tonske visine postepeno povisuju (i snižavaju), sve dok se ne dostigne savršeni interval oktave. U osnovi su naslojena četiri četveroglasna kanona/procesa: kanon tonskih visina, kanon registara, kanon ritma i kanon prostora, koji se međusobno razlikuju po organizaciji trajanja i intenzitetu, stvarajući kaleidoskop zvučnih boja i (mikro-tonalnih) harmonija. Po svome karakteru Cross Bowing je meditativna (mada ne i meditacijska) kompozicija zasnovana na dugim procesima koji od slušaoca zahtijevaju “uranjanje” u zvuk, dok se nestandardnom postavkom gudačkog kvarteta, pri kojoj su instrumenti unakrsno raspoređeni oko publike, ostvaruje kretanje pojedinačnih “glasova” kroz prostor.

Program će uključiti i studentska ostvarenja koja istražuju i povezuju akustičnu i elektroničku zvučnu sferu. Jedno od njih je Taped AMP za ozvučeno violončelo i traku Mirze Gološa (r. 1996), studenta u klasi prof. dr. Dine Rešidbegovića, koje će svirati Selma Hrenovica (violončelo). Djelo je utemeljeno na ideji kombinovanja proširenih tehnika sviranja na violončelu s digitalno obrađenim semplovima električne gitare, s ciljem stvaranja jedinstvenog elektroakustičkog sazvučja. Roko Đuzel (r. 1995), student prof. dr. Dine Rešidbegovića, predstavit će se kompozicijom Stretched Liquid za alt flautu i Valhalla delay, nastalom kao rezultat istraživanja utjecaja digitalnih efekata na akustični zvuk, koju će izvesti sa Sonjom Međugorac (flauta).

Na repertoaru će se naći i The Warp za ozvučenu violinu i kompjuter (digitalni delay), djelo Rijada Kaniže (r. 1997), studenta u klasi prof. dr. Dine Rešidbegovića, koje će interpretirati Sara Barbara Bilela (violina). Kompozicija je zasnovana na ideji stalne modulacije zvuka kroz sjedinjenje kompozicijskih tehnika preuzetih iz konkretne muzike, proširenih tehnika sviranja na violini (u smislu zvučnih objekata) i digitalne tehnologije (kompjutera) ostvarene u vidu automatiziranih procesa koji utječu na promjenu parametara softverskog delay-procesora kao pokretača zvučnih promjena u realnom vremenu.

Koncert će zaokružiti nastup Dine Rešidbegovića (r. 1975), kompozitora i profesora na Muzičkoj akademiji UNSA, koji će manipulacijom zvuka na Make Noise Modular Synth  i Moog Subsequent 37 Analog Synth izvesti Plus za sintetizatore zvuka. Kompozicija je bazirana na više muzičkih sinteza i predstavlja savremenu eksperimentalnu elektroničku muziku u domenu žive elektronike.

Shodno epidemiološkim mjerama i naredbama nadležnih institucija, broj posjetilaca će biti ograničen. Ulaz na koncert je besplatan uz obaveznu rezervaciju koju je moguće izvršiti telefonom na 062 204 906 ili e-mailom: koncertna.sezona@mas.unsa.ba. S obzirom na pomenuta ograničenja, ovaj događaj moći će se pratiti uživo putem zvaničnog YouTube kanala Koncertne sezone MAS.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »