Pedeset šesto izdanje Internacionalnog teatarskog festivala MESS, u izmijenjenom konceptu, održat će se od 30. septembra do 9. oktobra 2016. godine.
Prvih sedam dana Festivala fokusirat će se na internacionalne produkcije, dok će posljednji vikend predstaviti MESS Market, dvodnevni prikaz savremenog bh. teatra za internacionalne selektore i selektorice. Posljednja tri dana festivala ugostit će i generalnu skupštinu jedne od najvećih teatarskih mreža – Evropske teatarske konvencije. Za najmlađu MESS-ovu publiku bit će rezerviran vikend koji prethodi glavnom programu, od 23. do 25. septembra kada će se u okviru Children MESS-a igrati predstave i održavati radionice, čime će program za djecu i mlade dobiti više prostora i veći fokus.
Lično je političko
Povodom Svjetskog dana teatra predstavljamo izbor iz ovogodišnje selekcije koja se može svesti pod zajedničku nit “lično je političko”. Predstave se bave duhom vremena iz ličnih perspektiva pripovjedača/ica, trenutnom političkom situacijom u svijetu kroz prizmu životnih iskustava, društvenim i ličnim odnosom prema seksualnosti, zloupotrebom položaja moći. Variraju od suptilnih poetika do snažne eksplicitnosti i svaka je na svoj način autorski krik o vremenu u kojem živimo.
“Naše nasilje i vaše nasilje“, nova predstava Olivera Frljića bazirana na estetici otpora P. Weissa, koja će svjetsku premijeru doživjeti na ovogodišnjem Wiener Festwochen-u, a regionalnu na MESS-u, postavlja pitanje koju vrstu umjetnosti i teatra trebamo u vrijeme kada Evropa rapidno hrli ka novom tipu fašizma. “Forecasting“ Premier Stratageme-a vodi nas kroz hibridno iskustvo amaterskih videa na Youtube-u, koji variraju od opasne banalnosti do poezije, a postaju trodimenzionalni u preciznoj koreografiji Barbare Matijević.
Savremeni ples na MESS dolazi iz Češke. Za šarmantnu predstavu “Korekcije“ Jiří Havelke, kritike ističu da je savremena umjetnost u najkomunikativnijem obliku, gdje svaki plesni pokret sa scene izaziva reakciju kod publike. “El Rumor del Incendio“, mlade meksičke trupe Lagartijas Tiradas al Sol je priča inscenirana uz pomoć igračaka i figurica, priča o meksičkim revolucionarima 60-tih i 70-tih godina koji su pokušali da promijene društvo i čije je postojanje izbrisano iz historije. Svako doba ima svog Kralja Ibija. Na MESS stiže performativna inscenacija Jerneja Lorencija, ili barem ono što je od originalnog teksta zadržano, otjelovljenje neograničene moći u spoju sa sujetom i beskrupuloznosti u interpretaciji Jerneja Šugmana.
Vjerovatno najjači teatarski glasovi Sirije Mohammed al Attar i Omar Abusaada, nakon festivala u Avignonu, dolaze na MESS sa svojom najnovijom predstavom “While I Was Waiting“, koja se bavi sudbinom njihovog prijatelja, koji je nakon četiri sedmice kome podlegao od posljedica brutalnog policijskog premlaćivanja u Damasku. Na Festival se vraća i jedno od najomiljenijih rediteljskih imena MESS-ove publike, Oskaras Koršunovas sa predstavom “Galeb“, A.P. Čehova. Za Koršunovasa raditi Čehova znači detektirati bolesti jednog vremena i artritis današnje ljudske duše, uz pomoć glumačkih intonacija koje publiku seciraju kao skalpeli.
Evropske teatarske zvijezde, trupa She She Pop iz Berlina stiže sa svojom interpretacijom Wedekindovog Buđenja proljeća, predstavom “50 Grades of Shame“, koje kompariraju tabuizirani društveni odnos prema seksualnosti u Wedekindovom vremenu, sa onim današnjim, jednako problematičnim i konzervativnim.
Bh. selekcija, te selekcija programa za djecu je u toku i bit će objavljena naknadno.