Fond otvoreno društvo BiH i proMENTE socijalna istraživanja u srijedu 24. maja 2017. u Osnovnoj školi Safvet-beg Bašagić u 11 sati, u ulici Gimnazijska broj 1, u Sarajevu, predstaviće istraživanje Obrazovanje u BiH: Čemu (ne) učimo djecu.
Istraživanje je urađeno s namjerom da se procijene rezultati reforme osnovnog obrazovanja kroz analizu sadržaja udžbenika u kojima se eksplicitno manifestuju i sažimaju obrazovne politike, metodologija i praksa.
Tim povodom će se predstavnicima medija obratiti:
Dženana Husremović, predsjednica Upravnog odbora Fonda otvoreno društvo BiH
Andrea Soldo, voditeljica istraživačkog tima, proMENTE socijalna istraživanja
Nenad Veličković, urednik Magazina za pravednije obrazovanje Školegijum
Damir Marjanović, Rektor Burch Univerziteta u Sarajevu
Nerzuk Ćurak, profesor na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu
Fond otvoreno društvo BiH i proMENTE socijalna istraživanja sproveli su analizu udžbenika nacionalne grupe predmeta kako bi, koristeći se rezultatima prvobitnog istraživanja iz 2007. godine, ustanovili u kojoj mjeri su “novi“ udžbenici nacionalne grupe predmeta u skladu sa savremenim pedagoškim principima koje zagovara nova koncepcija obrazovanja, kao što su interkulturalnost, univerzalne vrijednosti i ljudska prava, integrisano učenje i poučavanje i razvijanje kritičkog mišljenja.
Istraživanje su proveli timovi eksperata i ekspertkinja za pojedinačne predmete koristeći metodu analize sadržaja a predmet analize bili su sadržaji udžbenika iz maternjeg jezika, geografije, istorije i vjeronauka koje su odobrila nadležna ministarstva/institucije obrazovanja za školsku 2014/2015. godinu.