Mlade se često optužuje za pasivnost, bezvoljnost, slijeganje ramena na sve probleme s kojima se suočavaju i bježanje od istih. To nije pomoglo već lošoj ekonomskoj situaciji u zemlji, ali je povećalo trend iseljavanja iz države. U moru negativnosti, često promaknu one pozitivne priče. Jedna od njih je i projekt “Kreativni i poduzetni – mijenjamo svijet”, entuzijastične ekipe iz Sarajeva.
“Kao student u studenskim domovima uvidio sam kako jedan snažan kolektiv mladih ljudi za 4-5 godina studiranja ne napravi ni jedan projekat koji bi mogao obezbjediti finansijsku neovisnost, slobodu odabira posla kojeg vole (nakon završetka fakulteta) i vezu sa našom domovinom”, rekao je Enis Muslimović, jedan od članova tima, te kao uzrok svemu tome naveo neprolaženje načina za usputnom ili dodatnom zaradom.
Zato je on, s još četiri člana, odlučio iskoristiti znanje koje ima, pomoć drugih ljudi, filantropski duh svoje zajednice te tako pružiti priliku mladima da pronađu način zarade i promijene svijet. Djelovanjem za opće dobro rješavaju se uzorci društvenih problema.
Zahvaljujući pozitivnim reakcijama institucija, altruističkim motivima preduzeća i volonterskoj podršci pojedinaca, realizirali su projekt koji je okupio i napravio mrežu mladih ljudi fokusiranih na online poslovanje u dijelu vizualne umjetnosti (fotografije, dizajna, video i audio sadržaja, 3D modeliranja). Jer cilj filantropije nije učiniti slabije ili one koji nešto trebaju ovisnima o pomoći već podrazumijeva poštivanje ljudi i zajednice te osnaživanje potencijala.
U projekt su krenuli s renoviranjem prostora i postavljanjem green rooma za snimanje video sadržaja, a kako ne bi gubili vrijeme, već se tada održavali sastanke sa zainteresiranima. Na jednoj od radionica, Sony BiH je polaznicima predstavio nove modele svojih proizvoda. Kroz deset predavanja, polaznici su se upoznali sa stock agencijama i njihovim načinom rada kao i prodaji preko njih. Slušali su i predavanja o komercijalnoj fotografiji, dizajnu, videu i 3D modeliranju, o Adobe programima (Ps, Lr, Ai, Pr, Ae). Imali su i dvije vikend foto i video radionice te dobili diplome nakon završene edukacije.
Kako bi projektom obuhvatili što veći broj ljudi, cijelu regiju našeg govornog područja jer briga za društvo ne poznaje granice, svoja predavanja su postavili i na Youtube kanal Amino visuals, kao i na ostale društvene mreže. Nastavit će objavljivati video sadržaje o tome kako kreirati i prodati svoje radove preko stock platformi, a na njihovom kanalu već sada se mogu pronaći obrađene uvodne teme poput što su stock agencije, kako se registrirati, kako objaviti i promovirati svoje radove.
U projektu je učestvovalo 326 korisnika, od kojih je već njih više od 20 pokrenulo svoje profile za prodaju vlastitih radova na stock agencijama. No, neće stati samo na ovome. Cilj im je napraviti centar koji će pružati informacije, znanje i razmjenu iskustava za ovakve poslove.
Entuzijastična ekipa je uspjela dokazati da ovo zanimanje otvara veliki broj mogućnosti za mlade, bez obzira gdje se nalazili ili s kakvim se razlikama suočavali. Njihove radionice su pohađale i osobe s posebnim potrebama te nas time sve podsjetili da je za uspjeh dovoljan prije svega trud.
Kako ističu organizatori, najveća vrijednost ovog projekta se ogleda u pokretanju vlastitih biznisa bez novčanih ulaganja. “Otvoren je za sve mlade – kreativne ljude koji žele da rade, uče i napreduju te da dođu do uspjeha i vlastite zarade.”
Ovaj projekat je podržan od strane Fondacije Mozaik uz finansijsku podršku Swiss Agency for Development and Cooperation (SDC), Robert Bosch Stiftung, Balkan Trust for Democracy, Medicor, ZEIT, drugih donatora i Općine Novi Grad Sarajevo.