Više od 400,000 djece predškolskog, osnovnoškolskog i srednješkolskog uzrasta u Bosni i Hercegovini već više od mjesec dana ne idu u vrtiće i škole. Djeca, nastavni kadar i roditelji se prvi put susreću sa online oblicima nastave, koji nose velike izazove, ali nude i mnoge prilike.
Predstavnica UNICEF-a u Bosni i Hercegovini, dr. Rownak Khan, je istakla da je oko 1,4 milijardi djece sada pogođeno zatvaranjem škola u više od 150 zemalja svijeta: „Svijet se prvi put susreće sa ovako velikim utjecajem pandemije na obrazovanje. Iako su škole zatvorene, učenje ne smije stati“, ističe dr. Khan.
UNICEF širom svijeta pruža podršku vladama u planiranju aktivnosti u oblasti obrazovanja, kako bi se odgovorilo na potrebe djece u ovom kritičnom periodu, uključujući i djecu u BiH.
„Kao što smo naučili iz drugih kriza, poput ebole, kada djeca i mladi iz ranjivih grupa odsustvuju iz škole duže vijeme, mnogi se nikada ponovo ne vrate u škole. Moramo učiniti sve što možemo kako bismo im pružili druge načine za nastavak učenja i ograničili utjecaj ove krize na generacije djece i mladih. Obrazovne vlasti u BiH moraju staviti fokus na pristup učenju svoj djeci. UNICEF procjenjuje da oko 10,000 djece u BiH nema adekvatan pristup potrebnoj tehnologiji za praćenje online nastave. No uz sve izazove, ovo je i izuzetna prilika za unapređenje kvalitete obrazovanja u BiH, za uvođenje novih tehnologija, uključujući i asistivne tehnologije za djecu s poteškoćama u razvoju, i modernijih pristupa obrazovanju”, navodi dr. Khan.
UNICEF-ova procjena potreba u obrazovanju je pokazala da obrazovne vlasti u BiH imaju različite prakse održavanja nastave za vrijeme COVID-19 pandemije, kao i različite mehanizme praćenja i osiguranja kvalitete. Zabilježene su mnoge inovativne prakse podučavanja, koje se mogu iskoristiti za unapređenje kvalitete obrazovanja kako tokom, tako i nakon pandemije.
UNICEF je podržao obrazovne vlasti u Bosni i Hercegovini u odgovoru na COVID-19 pandemiju obezbjeđujući preko 120,000 KM hitnih sredstava za pomoć. U partnerstvu s UNICEF-om obrazovne vlasti su pristupile realizaciji projekata prilagođenim lokalnim potrebama. Obrazovne vlasti su identificirale različite prioritete, poput nabavke tableta i internet paketa za djecu bez pristupa IKT-u, razvoja softverskih rješenja za online obrazovanje, te profesionalnog usavršavanja za nastavnike i nastavnice u cilju unapređenja online nastave.