Paviljon Bosne i Hercegovine na Venecijanskom bijenalu 2019.

Na 58. Bijenalu savremene umjetnosti u Veneciji, paviljon Bosne i Hercegovine predstavljat će umjetnica Danica Dakić s novim umjetničkim radom ZenicaTrilogija u Palači Francesco Molon Ca’ Bernardo. Izložba će biti otvorena od 11. maja do 24. novembra 2019. Svečano otvaranje paviljona Bosne i Hercegovine bit će 9. maja u 18 sati.

Umjetnicu Danicu Dakić je pozvao internacionalni kustoski tim u sastavu Anja Bogojević, Amila Puzić i Claudia Zini, koji je imenovala Javna ustanova “Muzej savremene umjetnosti ARS AEVI Sarajevo”, kao organizator ovogodišnjeg paviljona BiH.

Odlazak bosanskohercegovačkog tima na 58. Bijenale savremene umjetnosti u Veneciji podržali su: Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine, čija je stručna komisija donijela odluku o izboru kulturne institucije Muzeja savremene umjetnosti ARS AEVI, koja će predstavljati BiH u Veneciji 2019. godine. Projekt su podržali i Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine, Grad Sarajevo, Centar za savremenu umjetnost / pro.ba, Klassik Stiftung Weimar / Muzej Bauhaus, Fondacija za kinematografiju Sarajevo, Kanton Sarajevo, BH Pošta, Kulturamt Düsseldorf, Festival Asphalt, Audio-Technica i Martin Audio.

Nova filmska instalacija ZenicaTrilogija realizirana je s protagonistima iz Zenice i Sarajeva. Projekt je nastao u saradnji s fotografom Egbertom Trogemanom, producenticom Amrom Bakšić Čamo i kompozitorom Bojanom Vuletićem.

ZenicaTrilogija će predstaviti tri video rada: “Čistač”, “Zgrada” i “Scena”, kao i grafičku mapu “Zenica-Mapa / The Portfolio”, osvrćući se na savremenu posttranzicijsku stvarnost u bosanskohercegovačkom gradu Zenici. Urbanizaciju i demografski razvoj takozvanog grada od ‘blata i čelika’ vodila je Željezara, koja je predstavljala jedan od najvećih i najznačajnijih industrijskih i modernističkih projekata u Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji.  U postratnom razdoblju Zenica se suočava s visokom stopom nezaposlenosti, ekstremnim zagađenjem zraka, kao i općim osjećajem rezignacije među stanovništvom.

“Recentni projekt Danice Dakić, s kojim će predstaviti paviljon BiH na ovogodišnjem Venecijanskom bijenalu, propituje naslijeđe modernizma od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodnog i jugoslovenskog socijalističkog modernizma. Uspostavljanjem poetičnog odnosa prema bosanskohercegovačkoj poslijeratnoj stvarnosti, umjetnica teži reaktivaciji utopijskih potencijala koristeći koncept totalnog teatra Waltera Gropiusa (1926./27.) kao metaforu za društvenu aktivaciju; zamagljujući krhke granice između pozornice i publike, stvarnog i zamišljenog grada.  U dijalogu s impresivnom  arhitekturom izložbenog prostora Palazzo Francesco Molon Ca ‘Bernardo, ZenicaTrilogija će proizvesti nova značenja i omogućiti ‘neočekivane susrete’,” kazale su članice kustoskog tima.

Radovi Danice Dakić odražavaju poetiku ljudske egzistencije, i zasnivaju se na intenzivnoj saradnji s protagonistima koji često dolaze iz nevidljivih slojeva društva. Koristeći medij fotografije, videa i instalacije, njen rad se temelji na performativnim i saradničkim procesima koji istražuju koncepte kulturnog pamćenja, jezika i identiteta, kao i njihove promjene i utopijske potencijale. Uzimajući kao polazište arhitekturu, historijsko mjesto, ili slike iz historije umjetnosti, Dakić zajedno s akterima stvara pozornice na kojima se pojavljuju pojedinačne slike i naracije koje su oslobođene od političkih, društvenih i ekonomskih prerogativa.

ZenicaTrilogija govori o društvenoj i individualnoj odgovornosti u kontekstu savremene Bosne i Hercegovine. Na mojem maternjem jeziku riječ “Zenica“ priziva sliku zjenice  oka – metafora za nešto dragocjeno, kao i za ‘žarište’. Zajedno s protagonistima nastojala sam istražiti mogućnosti i nemogućnosti tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti,” kazala je Danica Dakić o svom novom radu.

Danica Dakić rođena je u Sarajevu. U proteklih dvadeset godina radovi Danice Dakić izlagani su na brojnim međunarodnim izložbama. Jedno od svojih najpoznatijih djela El Dorado izložila je na documenta 12 u Kasselu (2007.). Izlagala je na Istanbulskom bijenalu (2003. i 2009.), na Bijenalu u Sidneju (2010.), na Bijenalu u Liverpoolu (2010.), na Bijenalu u Kijevu (2012.),  Bijenalu u Sao Paulo (2014.) i Bijenalu u Cuenci (2016.). Njene samostalne izložbe organizirane su u vodećim umjetničkim institucijama, uključujući Kunsthalle Düsseldorf (2009.), Generali Foundation, Beč (2010.), Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (2010.), Hammer muzej, Los Angeles (2011.), MMK – Museum für Moderne Kunst, Frankfurt na Majni (2013.), Muzej Lehmbruck, Duisburg (2017.). Radovi Danice Dakić  nalaze se u kolekcijama Centra Pompidou (Pariz), Generali fondacije (Salzburg), Muzeja savremene umjetnosti MACBA (Barselona), Novog nacionalnog muzeja u Monaku NMNM i Klassik Stiftung Weimar i drugim. Dakić je profesorica na Bauhaus Univerzitetu (Bauhaus-Universität) u Weimaru. Živi u Düsseldorfu, Weimaru i Sarajevu.

Izložbu ZenicaTrilogija prati katalog za koji su pisale Ulrike Bestgen, Dunja Blažević, Anja Bogojević, Senka Ibrišimbegović, Ana Janevski, Amila Puzić i Claudia Zini.

 

 KUSTOSKI TIM

Anja Bogojević je historičarka umjetnosti i kustosica koja živi i radi u Sarajevu. Zaposlena je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu. Bavi se temama angažirane umjetnosti, javnog prostora i suvremenim umjetničkim i kustoskim praksama. S Amilom Puzić vodi Udruženje za suvremene kustoske i umjetničke prakse “Mart”.

 

Amila Puzić je historičarka umjetnosti i kustosica koja živi i radi u Mostaru i Geteborgu. Trenutno je u procesu izrade doktorske disertacije pod nazivom Umjetničke prakse i strategije u bosanskohercegovačkoj umjetnosti od 1992. do 1999. na Poslijediplomskom doktorskom studiju povijesti umjetnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. S Anjom Bogojević vodi Udruženje za savremene kustoske i umjetničke prakse “Mart”.

 

Claudia Zini je historičarka umjetnosti i kustosica iz Italije. Trenutno je doktorantica na Courtauld Institute of Art u Londonu s diplomskom tezom pod naslovom Poslijeratni pregovori: Umjetnost iz Bosne i Hercegovine na globalnim poljima. Godine 2018. osnovala je Centar za Vizualnu umjetnost u postkonfliktnim društvima ”Kuma International”. Živi u radi u Sarajevu.

 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Translate »