Udruženje za razvoj muzičke umjetnosti i pedagogije „Strings Attached Sinfonietta“ organizuje drugi koncert u okviru trećeg serijala projekta „Muzikom kroz izložbu“. Ovim koncertom nastavlja se ideja projekta o stvaranju dijaloga između muzičkog i vizuelnog izraza, gdje zvuk i slika zajedno grade prostor promišljanja o savremenom svijetu i ulozi umjetnosti u njemu.
Ovog puta, program je konceptualno povezan sa izložbom „Gaza bijenale“, kustosice Gabriele Seith, koja otvara pitanja stvaranja u ekstremnim okolnostima i ispituje moć umjetnosti da bude oblik otpora, svjedočenja i komunikacije.
Izložba „Gaza bijenale“ predstavlja globalni umjetnički pokret koji okuplja više od trideset umjetnika i umjetnica iz Gaze i Bosne i Hercegovine. Njihova djela, nastala uprkos nemogućim okolnostima, govore o upornosti, dostojanstvu i moći stvaranja u vremenima kada su svi oblici života ugroženi. Projekat je iniciran u okviru Al Risan Art muzeja u Gazi, a od 2024. godine razvija se kao decentralizovana izložba koja povezuje paviljone u Londonu, Padovi, Berlinu, Istanbulu, Torontu i sada – Sarajevu.
Sarajevski paviljon, realizovan kolektivnim volonterskim naporima, povezuje iskustva umjetnika iz Gaze s iskustvima opsade Sarajeva. Time se otvara prostor za promišljanje umjetnosti kao sredstva otpora, ali i mosta između geografskih i političkih razdvojenosti. Umjetnička djela postaju svjedočanstva – tamo gdje izvještaji i brojke ne mogu prenijeti ljudsku patnju, umjetnost govori, bilježi i poziva na solidarnost.
Koncert gudačkog kvarteta „SA Sinfonietta“ u okviru izložbe „Gaza bijenale“ uspostavlja snažnu umjetničku poveznicu između muzičkog izraza i vizuelnog svjedočenja. Program je koncipiran tako da kroz dvije tematski i emocionalno bliske kompozicije istražuje motive bola, sjećanja, gubitka i istrajnosti. Djela Samuela Barbera i Dmitrija Šostakoviča, nastala u različitim istorijskim i društvenim kontekstima, dijele zajednički jezik unutrašnje borbe i humanosti.
Barberov Gudački kvartet u h molu, op. 11, posebno poznat po drugom stavu Adagio for Strings, jedno je od najprepoznatljivijih muzičkih ostvarenja 20. stoljeća. Kompozicija, izvorno zamišljena kao intimni dijalog četiriju instrumenata, vremenom je postala univerzalni simbol žalosti i saosjećanja. Njen spor, uzlazni melodijski luk evocira kolektivno sjećanje na ljudsku krhkost, ali i na dostojanstvo koje opstaje i u najtežim trenucima.
Šostakovičev Gudački kvartet u c molu, br. 8, op. 110 napisan je 1960. godine i posvećen „žrtvama fašizma i rata“. Djelo je komponovano u svega tri dana, tokom autorove posjete razorenom Dresdenu, i predstavlja njegovu najintimniju ispovijest – svojevrsni muzički testament. Kvartet prožimaju motivi lične i kolektivne tragedije, ali i otpora prema dehumanizaciji. Kroz pet stavova koji neprekidno prelaze jedan u drugi, Šostakovič uspostavlja napetost između očaja i nade, pretvarajući bol u oblik univerzalnog humanističkog izraza.
U okviru zajedničkog konteksta koncerta i izložbe, stvaralaštvo Barbera i Šostakoviča otvara prostor za razmišljanje o granicama ljudske izdržljivosti. Njihova muzika, izvedena među djelima umjetnika iz Gaze, postaje produžetak vizuelnog narativa – način da se čuje ono što se riječima ne može izreći, ali se može prepoznati u zvuku, slici i tišini između njih.
Datum: Četvrtak, 23. oktobar 2025.
Termin: 19 h
Mjesto: Umjetnička galerija Bosne i Hercegovine (Zelenih beretki 8, Sarajevo)
Gudački kvartet „SA Sinfonietta“ čine violinistkinje Tamara Arsovski i Alma Dizdar, violistkinja Aida Deljkić i violončelistkinja Belma Alić, dok će izložbu „Gaza bijenale“ predstaviti kustosica Gabriela Seith.
Projekat Muzikom kroz izložbu realizuje se uz podršku Grada Sarajevo, Ministarstva kulture i sporta Kantona Sarajevo i Federalnog ministarstva okoliša i turizma, a u saradnji s Umjetničkom galerijom Bosne i Hercegovine.
Ulaz je slobodan.

Biografije učesnika
Gabriela Manda Seith, kustos
Gabriela Manda Seith (1989) je kustosica i istraživačica koja živi i radi u Berlinu i Sarajevu. Studirala je historiju umjetnosti na Univerzitetu Ludwig-Maximilian u Münchenu i kulturno obrazovanje i menadžment na Univerzitetu primijenjenih nauka Niederrhein. Doktorirala je 2023. godine na Slobodnom univerzitetu u Berlinu, disertacijom „Sarajevska ratna umjetnost: O globalizaciji, reprezentaciji i balkanizmu“, u kojoj istražuje sociopolitički značaj sarajevske ratne umjetničke scene i njenu međunarodnu recepciju. Bila je kustosica brojnih izložbi i projekata, uključujući Kunst im Untergrund (2019), Up in Arms (2019), Pollution Palette (2021), Traumblasen – Balončići od snova (2022) i False Clouds (2022). Učestvovala je u rezidencijalnom programu Hestia Belgrade (2022) te objavljivala radove u brojnim publikacijama i umjetničkim platformama.
Belma Alić, violončelo i umjetnički rukovodilac ansambra
Belma Alić (1980) je bosanskohercegovačka violončelistica, pedagoškinja i interpretkinja savremene muzike. Diplomirala je i magistrirala na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. Yevgenyja Xaviereffa, a 2016. godine doktorirala temom „Nove tehnike u literaturi za violončelo solo 20. i 21. stoljeća“. Kao solistica i kamerna muzičarka nastupala je s vodećim orkestrima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu, te je višestruko nagrađivana za svoj umjetnički rad. Osnivačica je i umjetnička rukovoditeljica ansambla SA Sinfonietta, koji se afirmisao kao važna platforma za savremenu kamernu muziku u BiH. Profesorica je na Odsjeku za gudačke instrumente i gitaru Muzičke akademije u Sarajevu, gdje predaje violončelo i kamernu muziku.
Tamara Arsovski, violina
Tamara Arsovski (1991) je violinistica, pedagoškinja i istraživačica savremene izvođačke prakse. Diplomirala je i magistrirala violinu na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. Violete Smailović-Huart, a trenutno je doktorantica pod mentorstvom prof. Ernsta Kovacica. Usavršavala se na majstorskim kursevima kod Stefana Milenkovića, Ilije Korola i Hakana Şensoya. Nastupala je kao solistica s orkestrima Camerata Academica, Gudačkim orkestrom Muzičke akademije i Simfonijskim orkestrom Mostar. Od 2018. godine sarađuje s INSAM Institutom za savremenu umjetničku muziku, a kao članica ansambla SA Sinfonietta aktivno učestvuje u izvođenju i promociji savremene kamerne muzike. Zaposlena je kao viša asistentica na Muzičkoj akademiji u Sarajevu.
Alma Dizdar, violina
Alma Dizdar (1991) je violinistica i pedagoškinja čiji rad objedinjuje koncertnu praksu, obrazovni rad i istraživanje savremenog repertoara. Diplomirala je violinu na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. YeonJu Jeong, a magistrirala na Ithaca College (SAD) i Muzičkoj akademiji u Sarajevu. Dobitnica je Zlatne značke Univerziteta u Sarajevu za izuzetna akademska postignuća. Usavršavala se kod pedagoga poput Dore Schwarzberg, Ernsta Kovacica i Calvina Wiersme. Nastupala je u BiH, Evropi i SAD-u, kao solistica i članica kamernih ansambala, te je redovna članica gudačkog orkestra i kvarteta SA Sinfonietta. Asistentica je na predmetu Violina na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu i doktorantica pod mentorstvom prof. Ernsta Kovacica i prof. Lane Šehović Paćuka.
Aida Deljkić, viola
Aida Deljkić (1991) je violistica i pedagoškinja čije djelovanje obuhvata koncertnu i nastavnu praksu, s fokusom na razvoj savremenih pristupa interpretaciji. Diplomirala je violu na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi prof. Dejana Mlađenovića, a magistrirala u klasi prof. Pavela Kandruševića. Usavršavala se na majstorskim kursevima kod uglednih pedagoga, među kojima su Pavel Kandrušević, Violeta Smailović-Huart i članovi Manhattan String Quarteta. Nastupala je s Gudačkim orkestrom Muzičke akademije i Kamernim simfonijskim orkestrom Zenica, a kao članica ansambla SA Sinfonietta aktivno učestvuje u razvoju kamerne scene u BiH. Zaposlena je kao asistentica na predmetu Viola na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu.
