Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002, Andrej Ðerković, Le Commun, Ženeva, Švicarska, april 2021.

Andrej ÐerkovićBraco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002Le CommunCentre de la photographie GenèveŽeneva, Švicarska07.-31.April 2021.

Kao dio platforme koju ženevski Centar za fotografiju (Centre de la photographie Genève) trenutno provodi o značaju institucije posvećene fotografiji na području suvremene umjetnosti i u neposrednoj blizini Muzeja i Centra za suvremenu umjetnost, rad umjetnika Andreja Đerkovića pod nazivom „Braco Dimitrijević I met at 11.21 am, Sarajevo 2002“, postavljen je na zajedničkoj zgradi ove tri institucije.
Ovaj “site-specific” efemerni rad se odnosi na čuvenu seriju “Slučajni prolaznik” Ðerkovićevog poznanika i sugrađanina Brace Dimitrijevića, jednog od pionira konceptualne suvremene umjetnosti. Suštinom ljudskog ponašanja i čitanja svakodnevnog okružja, u Đerkovićevom radu dolazimo do propitivanja mekanizama promovisanja određenih ideja/osoba, koji su kulturološki instalirani u prilično zatvorenom i kalvinističkom ženevskom suvremenom društvu. Proces ove intervencije u javnom prostoru se u stvari odvija u suprotnom pravcu od izvornog rada Brace Dimitrijevića, čija je ideja bila da analizira određena ponašanja javnosti koja je portretisane subjekte automatski “čitala” kao poznate ličnosti iz politike i medija, što isti izvorno nisu.

U ovom radu odnosne estetike, ženevskoj se javnosti na čitanje daje baš suprotno, jer je portretni subjekt u ovom slučaju, nitko drugi do sam Braco Dimitrijević. Ðerkovićev portret jednog od najpoznatijih suvremenih svjetskih umjetnika, pod komisarijatom uglednog likovnog kritičara i direktora ženevskog Centra za fotografiju Joerga Badera, postavljen na fasadi zgrade “Le Commun”, kompleksu u kojem se nalaze Muzej i Centar za Suvremenu umjetnost (Musée d'art contemporain MAMCO / Centre d'art contemporain CAC), zapliće monumentalno sa svakodnevnim, kroz ideju medijske dogme i (predra)suda prema umjetničkom djelu u izravnoj i snažnoj maniri. Istovremeno, on propituje stanje kulturološke svijesti lokalnog kulturnog miljea o nukleusu radova ženevskog Muzeja Moderne i Suvremene umjetnosti (MAMCO) u čijoj se kolekciji među autorima, nalazi i sam Braco Dimitrijević. Ovim primjerom pretvaranja umjetnosti u ponašanje, dolazimo do toga da isto postaje ekvivalent umjetnosti, tj. vlastito samoposmatranje postobjektne umjetnosti.
Slučajni prolaznici, taj moj, uslovno rečeno, “prvi” rad, uvijek je negdje, uvijek ga se prikazuje. Nemam nikakav odnos prema tome, osim što sam u posljednje vrijeme postao manje strog prema sebi, manje kritičan. Ako ja mogu sresti slučajnog prolaznika čiju sam sliku postavio na zagrebački Trg republike ili na Champs-Elysees, to znači da mogu sresti i sebe!?”

Braco Dimitrijević, DANI (Sarajevo), April 2001.

Andrej Đerković rođen je 1971.godine u Sarajevu, gdje je završio Školu Primijenjenih umjetnosti. Član je Udruženja Likovnih umjetnika primjenjene umjetnosti Bosne i Hercegovine (ULUPUBIH) od 2002. Samostalno izlagao u Sjevernoj Irskoj, Danskoj, Crnoj Gori, Kanadi, Švicarskoj, Italiji, Španjolskoj, Nizozemskoj, Srbiji, Francuskoj, Hrvatskoj, Engleskoj, Makedoniji, Turskoj, Palestini, San Marinu, Sloveniji, Njemačkoj, Bosni i Hercegovini, Grčkoj, Urugvaju, Australiji, Belgiji, Alžiru, Gruziji, Kneževini Lihtenštajn, Portugalu, Libanonu, Albaniji, Švedskoj, Vatikanu, Meksiku, Brazilu i na Novom Zelandu i Kubi.

Jedan je od osnivača Kolekcije ARS AEVI Muzeja Suvremene umjetnosti Sarajevo. Radovi mu se nalaze u kolekcijama Fototeca de Cuba La Habana, MACBA Barcelona, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg, Nacionalni Muzej Gruzije Tbilisi, Umjetnička Galerija Bosne i Hercegovine, MU.SP.ACAquila, Council of Europe Strasbourg, Old Arts Museum Belfast, Jewish Historical Museum Amsterdam, Olimpijski muzej Sarajevo, Muzej Jugoslavije Beograd, SCCA Centar za Suvremenu umjetnost Sarajevo, Muzej nevinosti Istanbul, Historijski Muzej Bosne i Hercegovine, Narodni Muzej Crne Gore Cetinje, Photon Centar za Suvremenu fotografiju Ljubljana, Memorijalni Centar Srebrenica i drugi.

Uradio je fotografske portrete Jeff Koons, Marina Abramović, David LaChapelle, Michelangelo Pistoletto, Emmanuelle Beart, David Byrne, Jean-Luc Godard, Isabelle Huppert, Bono Vox, Michel Hazanavicius, Sinéad O'Connor, Catherine Deneuve, Jean-Hugues Anglade, Richard Galliano, Alfonso Cuarón, Rachid Taha, Michèle Laroque, Sebastião Salgado, Yann Arthus-Bertrand, agnès b., MC Solaar, Vincent Perez, Christine and the Queens, Aslı Erdoğan, Costa-Gavras i drugi.  U povodu 100 godina Švicarske Asocijacije Fotografske umjetnosti uvršten je u monografiju „PHOTO SUISSE 1906-2006“. Uvršten je u “Leksikon Sarajeva”. Surađivao sa Benetton, agnès b. i Swatch. Za dostignuća na polju kulture tokom opsade Sarajeva, nagrađen sa  ̋The Certificate of Appreciation ̋ Agencije Američke Vlade za informisanje (USIA). Živi u Ženevi.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *