Poetika tajanstvenog – razgovor o životu i djelu književnika Lea Perutza

Goethe-Institut u Bosni i Hercegovini u okviru projekta, platforme za diskurs savremene kulture u BiH i Njemačkoj „Kunstforum“, organizuje 7. jula 2020. godine u 19 časova, putem live streama,na Facebook stranici Goethe-Instituta (https://www.facebook.com/goetheinstitut.bih), javnu sesiju s temom posvećenu životu i djelu austrijsko-njemačkog moderniste Lea Perutza. O ovom književniku, koji je po mnogo čemu jedan od najdojmljivijih predstavnika evropske književnosti dvadesetog vijeka, govoriće njegovi prevoditelji u BiH, germanisti Irma Duraković i Vahidin Preljević. Sesiju će moderirati Đorđe Krajišnik, književni kritičar i novinar.

“Leo Perutz (Prag, 1882 – Bad Ischl, 1957) ubraja se u najintrigantnije autore austrijsko-njemačke moderne. Za života se više smatrao ‘zabavnim’ autorom, premda su se o njemu izrazito pozitivno izražavali veliki književni kritičari i pisci, kao što su Kurt Tucholsky, Fridrich Torberg, Egon Erwin Kisch, Siegfried Kracauer, Herman Broch, Walter Benjamin i mnogi drugi. U mnogo čemu se smatra književnim srodnikom Franza Kafke, s kojim dijeli ne samo mjesto rođenja nego i doživljaj svijeta, karakterističan za onu prašku književnu modernu koja je stvarana na njemačkom jeziku. Borges ga je još četrdesetih godina proteklog stoljeća uvrstio među najveće evropske pisce književne fantastike i kriminalističkog romana. Premda su njegov romani zbog promjene paradigme u književnoj kritici, ubrzo nakon Drugog svjetskog rata, potisnuti u rubriku povijesnog romana te manje-više zaboravljeni, recepcija se posljednjih desetljeća ponovo mijenja u njegovu korist, pa on sve više izrasta u klasika moderne proze”, napisali su u pogovoru prevoda Perutzovog romana “Noću ispod kamenog mosta” Vahidin Preljević i Irma Duraković.

Sa našim gostima ćemo u okviru trećeg Kunstforuma pokušati odgovoriti na neka ključna pitanja vezana za život i djelo Lea Perutza, sa posebnim fokusom na pitanje kako je moguće da jedan takav autor i danas ostane jako malo poznat i prepoznat u okvirima evropske proze, ali govorićemo i o specifičnostima praške moderne, pitanjima žanra i promjenama paradigmi književne recepcije, koja je, kako se vidi, nekad Perutza smatrala zabavnim piscem.

O PROJEKTU

Projekt “Kunstforum” podrazumijeva organizaciju tribina na teme iz kulture koje bi se doticale aktuelnih pitanja u pogledu međusobnog odnosa raznih umjetnosti, veza umjetnosti koja nastaje na raznim jezicima u evropskom kontekstu, kao i relacija koje umjetnost danas uspostavlja u društvenom i političkom kontekstu. Poseban fokus „Kunstforum“ projekta usmjeren je na tematiziranje savremene njemačke kulture i umjetnosti, te njenog uticaja i veza s prostorom nekadašnje Jugoslavije.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *